Hive'da Açmak İstediğimiz Toplulukları Anlattık - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #11

Merhabalar sevgili dostlar. 11. soru cevap etkinliğimizde Mehmet arkadaşımızın sorusunu cevaplamak üzere biraraya geldik. Etkinliklerimiz devam edecek. Katılmak isteyen tüm arkadaşlarımızı Hive Türkiye discord sunucusuna bekleriz 🙂

Mehmet Arkadaşımızın Sorusu


@mehmetfix

İleride Hive'da bir araç, topluluk ya da bir tribe projesi yapmayı düşünüyor musunuz? Düşünüyorsanız geleceğe yönelik nasıl projeleriniz var?


Ve İşte Cevaplarımız...

Damla

Şu anda tipik bir ayı sezonunun başındayız. Geçen sezon çoğumuz buralardaydık. Yani bu filmi daha önce izledik aslında. Tabii yapısı itibariyle biraz noir tarza kaçtığından keyifle izlemek pek mümkün görünmüyor. Piyasaya karamsarlık hakim ama bir taraftan da yeterince karamsarlık var mı diye soruyorum kendime. Çünkü yeniden güzel günlerin gelmesi için karamsarlığın dibine vurmamız gerekebilir. Diğer taraftan senaryo değişime ve gelişime açık. Kesin olan bir şey var o da yaşanması kaçınılmaz olan bir sürecin içinden geçtiğimiz. İdeal olan bu süreci atlatmanın ve fırsata çevirmenin yolları üzerine kafa yormak. Geçen sefer çok azımız devam etti, çoğu kişi gitti. Bu kez deneyimli olduğumuzdan daha şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

Ben buralarda kalıp hesabımı güçlendirme üzerine kafa yoranlardan biri olacağım. Bir topluluk kurma hayalim yok ama buradaki bir avuç arkadaşımı seviyorum. Onların kuracakları topluluklarda yanlarında olup kendilerine destek olmak isterim. İleride sayımız artınca ilgi odaklı Türkçe toplulukların artacağını düşünüyorum. Genele açık araç çıkarma konusunda şu anda bir fikrim yok. Bazen işlerimi kolaylaştıran araçlar yapıp kullanıyorum. Belki insanlara faydalı olacağına karar verirsem genel kullanıma açabilirim.


Baycan

Evet her ne kadar şu an sezon düşük olsa da aslında bu bizim hesaplarımızı güçlendirmek için güzel bir fırsat. Ben de elimden geldiğince yazılar yazarak burada sevdiğim arkadaşlarımla birlikte hesabımı güçlendirmeye çalışacağım.

Geleceğe yönelik şu an net bir projem yok ileride hesap gücüme göre bir şeyler düşünebilirim. Burada topluluk kurup topluluğu yönetmek vakit alan zaman alan işler olduğu için emekli olunca tamamen buralarda bu tarz projelere ağırlık verebilirim. Bu süreç 10 yıllık bir süreç kapsıyor. Her ne kadar 10 yıl uzun bir süreç gibi gözükse de aslında zaman çabuk geçiyor. 2017'den bu yana 5 yıl geçmiş ve halen sizlerle birlikte devam ediyorsam Allah sağlık verdiği sürece 10 yıl sonra da sizlerle devam edeceğime inanıyorum. Tabii ki Allah sağlık verdiği sürece. Sevgiyle kalın 🙏🙏🤗


Tht

Uzun yıllardır, 20 yıldan uzun süredir interneti aktif şekilde kullanıyorum. Biraz yazılım öğreneyim diye içimde hiç bir zaman heves oluşmadı. Azcık da olsa yazılım bilgim, yeteneğim olsaydı sanırım Hive için elimden geleni yapardım.

Bu kış mevsiminde , Türkiye'deki kullanıcılar için aklıma bir proje geldi. Basit bir şey ama yabancı borsa hesabı kullanmayanlar için etkili , efektif bir yöntem olacaktı. Sonrasında vazgeçtim ama ilerde talep olursa bunu deneyebilirim.

Bildiğiniz üzere HBD'nin listelendiği borsalar kısıtlı. HBD'yi TL'ye çevirmek için bir kaç işlem yapmamız gerekiyor. Üstüne bir kaç kez komisyon ödememiz gerekiyor. Transfer ücretini de sayarsak binbir türlü dert.

Proje tam olarak şu: Bana en az 10 HBD en çok 50 HBD gönderen kullanıcıların Türkiye'deki (başka borsada olabilir) borsa hesaplarına Tron ağındaki Tether'i göndermek. Ama bu oran 0.96$ olacak şekilde. Yani 10 HBD verene karşılığında 9.6 Tether göndermek.

HBD henüz tam olarak 1$'a sabitlenen bir kriptopara değil. Piyasanın çok kötü olduğu günlerde çok fazla düşebiliyor. Hem bunun etkisi hem de ciddi mesai gerektirdiğinden oranı 0.96$ belirlemek makul olacaktı.

Güven meselesini şu şekilde çözecektim. Günlük en fazla 200 HBD kabul edecektim. Bu projeyi başlatmadan önce trliste hesabına 200 HBD gönderecektim. Bir dolandırıcılık durumunda kullanıcıların fonları güvende olacaktı.

Daha önce de dediğim gibi şu an bunu düşünmüyorum. Sonraki dönemlerde belki.


Mehmetfix

Önceleri aslında hedefimde bir topluluk kurmak vardı ama 2 yıldır kurulan toplulukları inceliyorum da maalesef eğer o topluluğu düzenli olarak destekleyen bir balina yoksa topluluk ayakta duramıyor. Ama sanırım Anadolu' nun yaptığı gibi bir Tribe projesi daha mantıklı.

Yaklaşık bir yıl önce OCD daha niş topluluklar için artık küçük toplulukları da desteklemeye başlamıştı. Aslında tam olarak o zamanlarda bir topluluk kurmak varken üniversite yüzünden yine yapamadım. Dersler hem zordu hem de kaldığım çok ders vardı. Üniversite yüzünden İngilizceyi bile unuttum aslında. Belki bahane gibi gelebilir ama yine kendime şunu diyorum ki yüksek miktarda HP olmadıkça bir topluluğu ayakta tutmak çok zor.

Geçen günlerde bir şekilde buralarda kalıcı olmak için daha çok Hp tutmaya karar verdim. Bunu hem şuanda moderatörlüğünü yaptığım CCH topluluğu için hem de beni TR topluluğunda destekleyenler için yapıyorum. Kim bilir belki ileride bir balina olurum ve o zaman Hive Tr topluluğunu çok iyi nir şekilde destekleyebilirim. En büyük amacım ilk olarak burada bir Türk topluluğu olması ve orada herkesin birbirini desteklemesi. Başkasına ihtiyacımız olmasın biz kendimizi destekleyelim ve güçlenelim istiyorum. Bu arada kendi soruma bu kadar geç cevap verdiğim için herkesten özür diliyorum. Bu aralar hem depresyon hem de grip derken pek bir şey yapamıyorum. Malum finaller de yaklaşıyor ve hala C hakkında daha geniş bilgiye sahip değilim.


Hephaestus

Böyle bir topluluk var mı bilmiyorum ama "HIVE Meetings" gibi bir topluluk kurmak isterdim. Ülke ülke, şehir şehir insanların buluşma ve farklı etkinlikler yaptığı yazıları okumak ve destek vermek isterdim. HIVE'ın ilerde daha popüler olması için, ki bence olacak, bu tarz faaliyetler HIVE'ın tanınıp yaygınlaşmasına katkı sağlayacaktır. Ayrıca burda oluşan sanal arkadaşlıklar ve birliktelikler gerçek hayata taşınmış olur.



Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e teşekkür ederiz. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Ayrıca görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
ve
uzercanan
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara her daim destekleri için
ahmetay
,
stellify
,
sudefteri
,
crazygirl777
,
tht
,
angelnature777
,
muratkbesiroglu
,
thales7
,
videoaddiction
,
passenger777
,
princeofbeyhive
,
mehmetfix
,
wagner32
,
visionaer3003
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
ucmuharfli
,
motivationrainn
,
trouvaille
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
browniegirl
,
homeopath
,
kedi
,
kirazay
,
keepcalmandread
,
flsfserkan
,
candylady
,
ipexito
,
dogancankilment
,
emotionalsea
,
fetch
,
zoltarian
,
shatargat
,
zeynos
,
famil
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
incublus
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz.


Önceki Etkinliklerimizden...


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
6 Comments
Ecency