5 lat minęło

W moim życiu było co najmniej kilka punktów zwrotnych, które przekierowały je na zupełnie inny tor. Raz działo się to bardzo szybko, jak np. w 2006 roku, gdy wyjechałem na Łotwę lub w 2014, gdy wróciłem do Tarnowa. Innym razem był to proces. Ot, nagle kran życia stawał się nieszczelny i kropla za kroplą rozpoczęło się drążenie skały. Ja natomiast od samego początku wiedziałem, że wystarczy pozwolić wodzie kapać a efekt prędzej czy później będzie zauważalny. Tak właśnie było 5 lat temu, 15 grudnia 2017 roku. Opublikowałem swój post powitalny i miałem dziwne przeczucie, że dzieje się coś istotnego... Zresztą kilka dni później dałem temu wyraz we wpisie pt. Przełom w historii monetyzacji. No i cóż mogę powiedzieć? Intuicja mnie nie zawiodła.

Grudzień 2017

Trudno mi powiedzieć gdzie byłbym dziś, gdybym 5 lat temu zignorował wiadomość od @kaysh i nie zainteresował się blockchainowym blogiem. Jedno jest pewne: Hive (a wcześniej Steem) był dla mnie przez ten okres nie tylko narzędziem, ale również źródłem inspiracji. Nie mam pojęcia, gdzie w tej alternatywnej rzeczywistości wylądowałoby @krolestwo po nieuniknionej ewakuacji, ale z pewnością byłoby innym miejscem niż jest teraz. Na stołach wciąż stałyby puszki, a końce byłyby zbyt daleko od siebie, aby je związać. Rycar depozytowy nigdy by się nie narodził. Nie mówiąc już o transferowym. Byłyby tylko monety, których i tak nikt by nie używał.

Jest w tym duży paradoks, że wybór sprzed pięciu lat zmienił moje życie w taki sposób, że nie musiałem wiele zmieniać. W poście powitalnym przecież pisałem, że zajmuję się m.in. tym, na co akurat mam ochotę. Hive pozwolił utrzymać ten stan rzeczy. Przejść spokojnie przez niespokojne czasy (remont i pandemia). Sama praktyka opisywania swoich pomysłów okazała się bardzo pomocna. Prowadziło to później do wielu ciekawych dyskusji zarówno w komentarzach, jak i w realu. Dziś KBK stoi przed szansą wyjścia z pułapki permanentnego deficytu. To również jest zasługa Hive, który sprawił, że zaczęliśmy codziennie opisywać, co dzieje w Królestwie. Pomijam kwestię stabilizacji, którą osiągnęliśmy dzięki powołaniu Funduszu Rozwojowego. W tym roku @hive.aid otworzyło nową perspektywę. Wszystko to sprawia, że po raz pierwszy z dużym optymizmem patrzę w przyszłość.

Oczywiście jest też aspekt ludzki. Przez ostatnie 5 lat poznałem wiele ciekawych osób, których wpisy były dla mnie źródłem inspiracji. Z częścią nawet udało się spotkać twarzą w twarz. A najbliższa okazja, aby powiększyć to grono już jutro. O 19.00 zapraszam do @krolestwo na Hiveparty. Do zobaczenia!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
11 Comments
Ecency