NAJLEPSZE ZDROWE I SPRAWDZONE POMYSŁY NA ŚNIADANIE


MUSLI / OWSIANKA
Tutaj mamy naprawdę szeroką paletę możliwości, jeśli chodzi o dodatki. Moja miseczka zazwyczaj ma w sobie:
-płatki owsiane
-jogurt naturalny
-łyżkę masła orzechowego
-pokrojonego banana
-szczyptę cynamonu
-opcjonalnie maliny lub truskawki

Taki posiłek na początek dnia, daje mi dużo energii i zapału do pracy. Zazwyczaj musli na śniadanie jem, kiedy mam wolny dzień i mogę leżeć pod kołderką, czytać książkę i delektować się śniadaniem. Serdecznie polecam;)


BANANOWE NALEŚNICZKI
Przepis macie na blogu;) Na szybko, bez mąki, zrobione z samych jajek i bananów w dowolnych ilościach pyszne naleśniki to doskonały pomysł na śniadanie, zwłaszcza jeśli dbamy o linię.
Nie zapychają, ale spełniają funkcję śniadania. Nie ma problemu z dodaniem masła orzechowego, syropu klonowego, czy owoców, zgodnie z preferencjami:)


TOSTY Z AWOKADO
Chociaż mocno ograniczam spożycie pieczywa, zachęcam do spróbowania tostów z awokado.
Niektórzy mówią, że smakuje jak masło, jednak nie dbam o to. Tak naprawdę, dojrzałe awokado pomaga w odchudzaniu, na pewno bardziej niż masło:)

Mamy tu mnóstwo możliwości, na słodko czy słono. Wymienię kilka pomysłów na takie kanapeczki:

z jajkiem sadzonym na wierzch
z serem pleśniowym i rukolą
z łososiem
z owocami(maliny, jagody, jabłka, truskawki, banany, kiwi)
z warzywami(pomidory, ogórki, papryka, sałata)


KLASYCZNY OMLET
Wiadomo, że jajka są wspaniałym dodatkiem do diety, ponieważ są znakomitym źródłem witamin, takich jak A, B i D. Nie chcę was zanudzać o właściwościach wyżej wymienionych, dlatego odsyłam do cioci Wikipedii, jeśli ktoś jest zainteresowany;)

W każdym razie omlet to jedno z najprostrzych dań. Można podać go samotnie, lub z kanapkami, jeśli ktoś jest wiecznie głodny ( jak ja;) ). Omlet jadam prawie codziennie rano i codziennie z czymś innym. Jednak najbardziej smakuje mi z pomidorami, szczypiorkiem i serem. Oczywiście wedle uznania, nietrudno posiekać jakąś wędlinę, cebulkę, czy np. pieczarki.
Do mojego omletu nigdy nie dodaję mleka, czy tym podobnych. Stopień rozmieszania jajek z resztą składników przesądza o puszystości placka na patelni, dlatego staram się wybełtać tak, żeby powstała z tego niemal pianka, zanim zacznę smażyć.


JAJECZNE MUFFINKI
Sprawiłam sobie takie w wakacje, a pierwszy dzień w pracy i w idealnym niemal stanie przetrwały do godziny 15. Potem już nie było;)

Ze składników wystarczą oczywiście jajka, dodatki w postaci szynki, warzyw i tym podobnych i oczywiście ulubione przyprawy;)

Wymieszać, tak jak na omlet i przelać do nasmarowanych masłem foremek na babeczki.
Jeśli chcemy bardziej równomiernie rozdzielone składniki, możemy najpierw wlać jajka do form, a potem posypać resztą składników.
Piec 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Mam nadzieję, że zaczerpniecie z mojego posta inspirację do urozmaicania śniadań:)

ŻYCZĘ SMACZNEGO!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center