Siz hiç odun ateşinde pişmiş yağlı gözleme yediniz mi ?

Merhaba sevgili steemitterlar 🤗

Size harika bir lezzet deneyimimden bahsetmek istiyorum.

Geçtiğimiz günlerde odun ateşinde pişmiş yağlı gözleme ile tanıştım. Mmmm enfes bir lezzet.
Ben bir aile dostumun evinde tattım bu lezzetli.
Batı Karadeniz insanı, özellikle Bartın eşrafı hala eski zamanlardaki o sıcaklığı, içtenliği ve samimiyeti koruyor. Müthiş misafirperverler.
Yolunuz düşerse diye yağlı gözleme yiyeceğiniz bir mekan tavsiye etmek isterdim ancak bu henüz modernleşememiş sıcacık ve içten memleketlerde ticarileşmemiş bu yöresel lezzetler. Ancak şundan hiç şüpheniz olmasın Kurucaşilede kime bahsetseniz size mutlaka ikram ederler.
Bu lezzetten bahsetmişken size biraz Kurucaşile'yi de anlatayım. Kendisi küçük ancak doğal güzellikleri kocaman bir ilçe Kurucaşile.
Yolundan sebep gelen bir pişman, deniz ve yeşilliğin muazzam uyumundan ve manzarasından ise gelmeyen bin pişman. Şimdilik bu kadar bahsediyorum. Bir başka paylaşımda uzun uzun anlatacağım size fotoğraflar eşliğinde. 😉

Gelelim yağlı gözlemeye. Su,un ve tuz ile yapılan el açması hamurunun asıl lezzet sırrı saçta odun ateşinde pişen hamura sıcakken sürülen tereyağı. Ateşin başına oturunca sıcak sıcak önünüze gelen gözlemeye kayıtsız kalmak mümkün değil. 😋

IMG_20171208_224858_172.jpg

Siz de benim gibi damak tadına düşkün bir boğa burcu iseniz ve yolunuz Bartın'ın güzeller güzeli Kurucaşile ilçesine düşerse mutlaka denemelisiniz.
Görüşmek üzere Sevgiler...🙋

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center