This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Lekcje 2.0

Tydzień temu pisałem o stronie, na której można by opisać zdjęcia, których używamy podczas zajęć polsko-ukraińskich. Szybko jednak zrozumiałem, że samotne oglądanie zdjęć daleko odbiega od tego co oferują @lekcje. Potrzebna jest nie tyle strona do przeglądania w domu (choć ona też może się przydać), co dostęp do wyrazów podczas lekcji. Postanowiłem więc wydrukować słowa na kartkach A4. Dla każdej fotografii na osobnej kartce. Na początek opracowałem dwie. Dziś podczas zajęć postaram się to przetestować. Myślę jednak, że i bez testów można spodziewać się jakiś efektów. Im więcej "impulsów" tym lepiej. No a wiadomo, że wiele osób jest wzrokowcami. Od razu też ćwiczymy czytanie. Z drugiej strony nadmiar może przytłaczać. No nic, wyjdzie w praniu...

RZECZOWNIKI

M panda pandy
D pandy pand
C pandzie pandom
B pandę pandy
N pandą pandami
M pandzie pandach
W pando pandy

M bambus bambusy
D bambusu /-a bambusów
C bambusowi bambusom
B bambus bambusy
N bambusem bambusami
M bambusie bambusach
W bambusie bambusy

M łata łaty
D łaty łat
C łacie łatom
B łatę łaty
N łatą łatami
M łacie łatach
W łato łaty

M łapa łapy
D łapy łap
C łapie łapom
B łapę łapy
N łapą łapami
M łapie łapach
W łapo łapy

M pazur pazury
D pazura pazurów
C pazurowi pazurom
B pazur pazury
N pazurem pazurami
M pazurze pazurach
W pazurze pazury

M brzuch brzuchy
D brzucha brzuchów
C brzuchowi brzuchom
B brzuch brzuchy
N brzuchem brzuchami
M brzuchu brzuchach
W brzuchu brzuchy

M roślina rośliny
D rośliny roślin
C roślinie roślinom
B roślinę rośliny
N rośliną roślinami
M roślinie roślinach
W roślino rośliny

PRZYMIOTNIKI

czarny, biały, suchy

CZASOWNIKI

JEŚĆ
jem / (z)jadłem, jadłam
jesz / jadłeś, jadłaś
je / jadł, jadła, jadło
jemy / jedliśmy, jadłyśmy
jecie / jedliście, jadłyście
jedzą / jedli, jadły

TRZYMAĆ
trzymam / trzymałem, trzymałam
trzymasz / trzymałeś, trzymałaś
trzyma / trzymał, trzymała, trzymało
trzymamy / trzymaliśmy, trzymałyśmy
trzymacie / trzymaliście, trzymałyście
trzymają / trzymali, trzymały

SIEDZIEĆ
siedzę / siedziałem, siedziałam
siedzisz / siedziałeś, siedziałaś
siedzi / siedział, siedziała, siedziało
siedzimy / siedzieliśmy, siedziałyśmy
siedzicie / siedzieliście, siedziałyście
siedzą / siedzieli, siedziały

RZECZOWNIKI

M chłopiec chłopcy
D chłopca chłopców
C chłopcu chłopcom
B chłopca chłopców
N chłopcem chłopcami
M chłopcu chłopcach
W chłopcze chłopcy

M ręka ręce
D ręki rąk
C ręce rękom
B rękę ręce
N ręką rękami/rękoma
M ręce/ręku rękach
W ręko ręce

M miotła miotły
D miotły mioteł
C miotle miotłom
B miotłę miotły
N miotłą miotłami
M miotle miotłach
W miotło miotły

M śmieć śmieci / śmiecie
D śmiecia śmieci
C śmieciowi śmieciom
B śmieć śmieci
N śmieciem śmieciami
M śmieciu śmieciach
W śmieciu śmieci / śmiecie

M kurz kurze
D kurzu kurzów / kurzy
C kurzowi kurzom
B kurz kurze
N kurzem kurzami
M kurzu kurzach
W kurzu kurze

M plac place
D placu placów
C placowi placom
B plac place
N placem placami
M placu placach
W placu place

M ubranie ubrania
D ubrania ubrań
C ubraniu ubraniom
B ubranie ubrania
N ubraniem ubraniami
M ubraniu ubraniach
W ubranie ubrania

M palma palmy
D palmy palm
C palmie palmom
B palmę palmy
N palmą palmami
M palmie palmach
W palmo palmy

M schody
D schodów
C schodom
B schody
N schodami
M schodach
W schody

PRZYMIOTNIKI

pomarańczowy, zakurzony, bosy

CZASOWNIKI

ZAMIATAĆ
zamiatam / (po)zamiatałem, zamiatałam
zamiatasz / zamiatałeś, zamiatałaś
zamiata / zamiatał, zamiatała, zamiatało
zamiatamy / zamiataliśmy, zamiatałyśmy
zamiatacie / zamiataliście, zamiatałyście
zamiatają / zamiatali, zamiatały

SPRZĄTAĆ
sprzątam / (po)sprzątałem, sprzątałam
sprzątasz / sprzątałeś, sprzątałaś
sprząta / sprzątał, sprzątała, sprzątało
sprzątamy / sprzątaliśmy, sprzątałyśmy
sprzątacie / sprzątaliście, sprzątałyście
sprzątają / sprzątali, sprzątały

TRZYMAĆ
trzymam / trzymałem, trzymałam
trzymasz / trzymałeś, trzymałaś
trzyma / trzymał, trzymała, trzymało
trzymamy / trzymaliśmy, trzymałyśmy
trzymacie / trzymaliście, trzymałyście
trzymają / trzymali, trzymały

STAĆ
stoję / stałem, stałam
stoisz / stałeś, stałaś
stoi / stał, stała, stało
stoimy / staliśmy, stałyśmy
stoicie / staliście, stałyście
stoją / stali, stały


Jeśli ktoś chciałby dodać jakieś słowo, to można to zrobić w komentarzu.