Spring search for arboreal mushrooms

Wiosenne poszukiwania grzybów nadrzewnych

I decided to devote today's walk along the park alleys to looking for arboreal mushrooms. However, I did not focus on places that I know well and I know that there are arboreal mushrooms there, but I ventured into areas where I have not yet looked for mushrooms.

Dzisiejszy spacer po parkowych alejkach postanowiłem poświęcić w dużej mierze poszukiwaniu grzybów nadrzewnych. Nie koncentrowałem się jednak na miejscach, które dobrze znam i wiem, że tam grzyby nadrzewne są, ale zapuściłem się w rejony w których grzybów jeszcze nie szukałem.

It wasn't a particularly successful trip to the forest, because I wasn't prepared for walks on muddy, marshy terrain, so I mainly looked for mushrooms while walking along the paved forest paths.

Nie był to specjalnie udany wypad do lasu, ponieważ nie przygotowałem się na spacery po grząskim podmokłym terenie, dlatego wypatrywałem głównie grzybów chodząc leśnymi utwardzonymi ścieżkami.

I found only one locality of an arboreal mushroom called the common mushroom. The mushroom was quite old, but it still looked quite impressive, so I took a few photos.

Znalazłem jedynie jedno stanowisko grzyba nadrzewnego o nazwie hubiak pospolity. Grzyb już dość podstarzały, ale wyglądał jeszcze całkiem okazale, więc zrobiłem kilka zdjęć.

The forest shows no signs of spring bloom yet. It's grey, damp and wet. Maybe this will change in a few days, because the temperature is quite high for February.

Las jeszcze nie wykazuje żadnych oznak wiosennego rozkwitu. Jest szaro, wilgotno i mokro. Może to się zmieni za kilka dni, bo temperatura jest dość wysoka jak na miesiąc luty.

Since it's not very beautiful in the deciduous forest yet, I decided to post a few photos from last season, from my favorite areas.

Jako, że nie w lesie liściastym nie jest jeszcze zbyt pięknie, postanowiłem wrzucić kilka zdjęć z zeszłego sezonu, z moich ulubionych okolic.

Some beech (my favorite), mixed and fir-spruce forests from the Kraków-Częstochowa Upland.

Trochę lasów bukowych (moich ulubionych), mieszanych i jodłowo-świerkowych z Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

© copyright marianomariano
Photo: Nikon Coolpix

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center