Przygotowania do DBP

Dzień Bez Prądu (DBP) to dość świeży pomysł. Pisałem o nim tydzień temu, choć skoncentrowałem się wtedy głównie na problemach. Przez ostatnie dni zebrałem jednak feedback i przemyślałem nieco kwestię po co w ogóle coś takiego robić (poza oczywistością, że fajnie czasem posiedzieć przy świecach).

Po pierwsze, energia elektryczna jest droga i w sytuacji rosnących kosztów utrzymania KBK można szukać tu jakiś oszczędności. Co prawda nieużywanie jej przez jeden dzień raczej wiele nie zmieni, może jednak sygnalizować pewien problem i wytwarzać dobre nawyki.

Po drugie, żyjemy w świecie, w którym prąd jest niemal jak powietrze. Wie o tym każdy, kto został go pozbawiony. Warto więc być przygotowanym na taką ewentualność a DBP może sporo zrobić w kwestii uświadamiania ludzi i upowszechniania "preppersowych nawyków". Oczywiście wszystko z umiarem. Nie chodzi tu o przygotowywanie się na apokalipsę zombie, czy choćby wojnę, ale raczej na to, co może nas spotkać w każdej chwili. Bo prawda jest taka, że nie trzeba blackoutu, aby stracić prąd. Awarie się zdarzają. Zarówno na poziomie dystrybutora energii elektrycznej jak i na poziomie jej odbiorcy (np. gdy nawali instalacja). Dobrze jest wiedzieć, co wtedy można zrobić.

Myślę, że te dwa powody są całkiem dobre, żeby zorganizować w KBK coś takiego jak Dzień Bez Prądu. Jeszcze nie wiem kiedy, ale już się do tego przygotowuję. Dziś powinna przyjść nafta, którą zamówiłem przedwczoraj. Potrzebna jest ona do odpalenia kuchenki, która stała w przedsionku, a o której zupełnie zapomniałem.

Co ciekawe przypomniałem sobie o niej w dość nietypowy sposób. Otóż zrobiłem zdjęcie na IG i jej kontur na tle wewnętrznego okna, które wychodzi na korytarz. Dość niespodziewanie więc rozwiązał się problem z gotowaniem podczas DBP.

Sama kuchenka została wyprodukowana w Szwecji. W KBK jest chyba od samego początku. Pamiętam, że zawsze stała na samej górze pieca kaflowego i zbierała kurz. Nikt nigdy jej nie używał. Co zresztą nie dziwi, bo 1) nie było potrzeby, 2) jej odpalenie wymaga podjęcia specjalnych kroków. Ale o tym może napiszę jak już uda mi się na niej coś ugotować...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
1 Comment