Riposta do odpowiedzi w dyskusji o Dystrybucji tokenów w HIVE

traffic-lights-466950_640.jpg

Przede wszystkim chciałem wszystkim podziękować za liczne komentarze i odpowiedzi do mojego posta, zwłaszcza @hallmann'owi bo pokusił się o osobną notkę ;> Czuję jednak pewien niedosyt, albo lukę ponieważ chociaż nasz wieloryb @mariuszkarowski bardzo mocno skrytykował moje propozycje, bardzo słusznie wskazując moje luki w wiedzy to nie udało mi się uzyskać linki do tekstu gdzie aktualne mechanizmy dystrybucji tokena byłby dokładnie opisane.
Tak czy owak chciałbym teraz w swoim poście podsumować trochę tę dyskusję i odpowiedzieć Hallmannowi na jego post.

Nie dla socjalizmu

Większość głosów w dyskusji wyraziła stanowczy sprzeciw wobec socjalizmowi co bardzo mnie cieszy wbrew pozorom, bo to zdrowa postawa, oby przekładała się również na realne wybory ;) Powodów tego sprzeciwu było kilka, chociaż chyba żadne nie dotykało jak mi się wydaje problemu który podniosłem a raczej problemów technicznych, albo też finansowych (ryzyko że takie działanie obniży atrakcyjność waluty a nawet doprowadzi do wycofania środków przez wielorybów, zgadzam się, byłaby to tragedia gdyby do tego doszło).
W związku z tym chciałbym tutaj zadać ten problem, który jako jedyny chyba w dyskusji zauważył również @deepresearch:
Czy sieć powinna dążyć do decentralizacji, a więc maksymalnego rozproszenia tokena (ale oczywiście na uczciwych zasadach, nie żadne rozdawnictwo), oraz szybkiego wzrostu siły głosu nowych uczestników (znów, w rozsądny sposób, aby wymagało sensownego zaangażowania zdobywanie siły). Czy też przeciwnie, jest dobre aby sieć był zdominowana przez bogatych udziałowców?

Tutaj chciałbym się jeszcze odnieść do komentarza @jocieprosza który stwierdził że są statystyki pokazujące że większość tokenów trafia do średnich i małych. Tylko że na poparcie tego podesłał artykuł z którego wynika że duzi rozproszyli swój HP przez delegacje, także takie statystyki są zaburzone... sprawdziłem więc jak to wygląda w polskie społeczności na podstawie statystyk @jacekw. Załóżmy że "wieloryby" dla naszej społeczności zaczynają się od 20 tys HP (mamy wtedy 6 kont). Z nagród kuratorskich za miesiąc kwiecień te 6 kont (doliczyłem też jedno konto które jest kontem dodatkowym jednego z 6, nie doliczałem "sieci" konto powiązanych z fundacją Hellmanna bo mimo wszystko to nie jest jedna osoba) zarobiło blisko 76% wszystkich nagród kuratorskich dla "sklasyfikowanych" 50 kont... Jednakże jeśli dodamy do tego nagrody z wypłat za posty to już sytuacja wygląda znacznie lepiej. Wówczas będzie to niecałe 30%. Tak więc w naszej małej skali, sumując wszystkie dochody, dzięki pracy ten dystans powinien się zmniejszać. Ciekaw jestem jak będzie to bardziej szczegółowo wyglądało po ostatnim HF. Niemniej gdyby cały Hive tak wyglądał to byłoby to bardzo dobre. Tylko jest to przynajmniej na ile rozumiem działanie HIVE (ale jak wspomniałem wiele razy nie mam wielu informacji bo nie mam ich skąd wziąć) dobra wola wielorybów. Jeśliby oni dużo publikowali, głosowali na siebie, to ich "przewaga" nieustannie wykładniczo by rosła.

Riposta właściwa

Obstawiam, że jeszcze tego samego dnia część wielorybów, orek a nawet delfinów stworzyłaby farmy małych kont, którym zostałyby oddelegowane małe ilości HP

Stworzenie farmy botów z reputacja na poziomie 50 wydaje mi się dość uciążliwe, ale może się mylę. W każdym razie jest to problem techniczny, który można z pewnością w jakiś sposób rozwiązać, jeśliby tylko dobrze przeanalizować wszystkie możliwe scenariusze.

Poprzednia krzywa kuracji premiowała boty no i prowadziła do automatyzacji głosowań zamiast ręcznego głosowania przez co była zła, ja podzielam opinię że ta metoda jest lepsza. Dlatego m.in. zacząłem się zastanawiać czy można by więcej problemów rozwiązać skoro są wprowadzane zmiany. Jest lepiej i sprawiedliwiej, ale mi się wydaje że może być jeszcze lepiej. Być może nie tym sposobem który zaproponowałem...

Co do prawdziwego problemu(za długo by cytować) to no tak, problemy techniczne na pewno przeszkadzają chociaż ja w zasadzie nigdy takich nie miałem. Ale takie kwestie są... Czysto techniczne, nie ma o czym dyskutować ;) wydaje mi się że patrząc na nowych członków większym jeszcze problemem jest po prostu to, że nie ma za dużo powodów by tu być. Raz że hive jest taki niezdecydowany czym chce być, dwa że po prostu jest tu mało osób i mało reakcji.
Niemniej, jeśli nowi użytkownicy mieliby ciekawą i łatwiejszą drogę początkowego rozwoju/wzrostu wydaje mi się że więcej osób byłoby "złapanych w sieć". Na takiej zasadzie praktycznie każda mobilna gra działa. Każda która ma mikro płatności. To jest sprawdzony sposób czemu by z niego nie korzystać. Wszystkie te gry mają za cel zaangażować klienta który zaczynając za darmo, chcąc efektywnie dalej grać kupi jakieś dodatki.

Przysłowiową łyżką dziegciu była właśnie rola wielorybów, które mają ogromny wpływ na to co jest wynagradzane (czytaj: nie zawsze wynagradzają to, co najlepsze) oraz fakt, że każda początkująca płotka musi myśleć strategicznie, aby zostać zauważoną. Sęk w tym, że tak jest wszędzie. Nie znam platformy, która gwarantowałaby wynagrodzenie za dobry content.

Aspekt bycia zauważonym w zasadzie nie został przeze mnie poruszony, to znaczy zauważyłem zjawisko, określiłem je naturalnym, króciutko pokazałem lepsze i gorsze strony i stwierdziłem że systemowo nie da się tego w zasadzie zmienić. Chociaż gdyby wielorybom bardziej opłacało się głosować na wiele postów to może by troszkę inaczej to wyglądało 🤔 Niemniej zgadzam się że tak po prostu już jest i tyle. Trzeba pracować by być zauważonym i zyskać grono odbiorców i zgadzam się że na HIVE jest to nawet stosunkowo łatwe, choć jest to trochę loteria, plus nowe osoby mogą po prostu się nie orientować jak to zrobić. Przykładowo, konto na YT ma prawie każdy, jeśli ktoś zacznie reklamować swoje konto w różnych miejscach to może dość szybko zdobyć bazę odbiorców dzięki którym zacznie zarabiać. Jeśli tę samą metodę zastosował by tutaj nic by mu to nie dało.
Dlatego wydaje mi się, że ze względu na to do czego są przyzwyczajeni ludzie, trzeba zrobić pewne "boostery" systemowe, wraz z jakimiś "zadaniami" które ułatwią start.
Plus jest jeszcze kolejna kwestia. Tutaj jest dość mało widzów i komentatorów. Jak to zmienić? Ja staram się przynajmniej robić tyle by również na komentarze głosować, może kogoś to zachęci do komentowania... ;) Ale dostrzegam to jako problem. Autorzy lubią być doceniani nie tylko kasą, ale również "reakcjami".

Strasznie mi miło, że pojawiła się Twoja Riposta, ale trochę brakuje mi tak naprawdę dyskusji o sednie, a więc że jest czymś negatywnym gdy sieć będzie dążyła do coraz większego skupienia siły/ wpływów/władzy w rękach nielicznych oligarchów.

Odnośnie Rycara, co by było wg Ciebie lepsze, żeby Rycar był mocno rozprzestrzeniony czy przeciwnie skupiony w jednych bądź nielicznych dłoniach? I oczywiście Rycar jest inną monetą bo ma oparcie w realnej wartości, a nie tylko spekulacji. Niemniej jeśli wystartowałeś już z produkcją Rycarów transferowych i przecież ta produkcja nie jest powiązana ze wzrostem wartości Królestwa to kwestie tego jak rozdzielasz te Rycary jest jakoś ważna.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center