Login
Discover
Waves
Communities
Login
Signup
Topics
#bahasamelayu
Global
Trending
Hot
New
Top
#bahasamelayu
New
Top communities
Create your community
latest #bahasamelayu created topics | Ecency
veenang
palnet
7y
Apa2 Pun Bersyukur Saja Apa Yang Ada
Kita hidup di dunia nie sementara saja, walaupun kita tidak kaya kaya juta tapi kita juga happy dan puas hati dengan apa yang ada. Duit dan harta kita tidak bawa masuk keranda juga, akan dibagi kepada
$ 0.254
85
1
lauratommy
share2steem
8y
mr jj
Video - Click on the Image to Play This jj of ours is very smart anything about animal and bugs.. He can talk hours about it.. hahhaha but when you ask him to talk in malaya he will be like krik krik krik...
$ 0.000
4
klite123
bahasamelayu
8y
Pengalaman menggunakan antara muka (interface) Bahasa Melayu dalam telefon pintar
Selamat sejahtera. Ini kali pertama saya menulis untuk Steemit. Pada pengamatan penulis, tidak ramai pengguna telefon pintar Malaysia (sekurang-kurangnya di ibu kota) yang menggunakan peranti mereka dengan
veenang
teammalaysia
8y
Taklimat Agung 101
Hari yang sangat mencabar and pacah kapala. Meeting dengan immediate superior bos2 dan memberi pandangan ultimate on the spot. Sangat mencabar dan saya berdoa semoga semua urusan dipermudahkan. Amin. Steepshot
onemoretea
Actifit
20h
Promoted
The Moon, hmm, Beautiful! - My Actifit Report Card: September 1st, 2026
Welcome to Liquid Eye’s Actifit Blog Tuesday ☀️ 13320 A damp, windy, but not really cold morning, once again with relatively high humidity and a dramatic sky. Fall is coming fast. Once again, just a quick,
miszeda
teammalaysia
8y
Jom ke LEGOLAND Malaysia
Kebetulan baru baru ni cuti dan nak pergi ke JB.dah alang alang ak pergi lah ke Legoland yang terletak area nusajaya JB..perjalanan dari bandaraya JB ke legoland lebih kurang 15minit sahaja.masa ak pergi
veenang
joke
8y
Tahap Gaban Kapanasan Suda Nie !!!!
Ini hari sya mau tulis yang cincai, yang paham bagus lah tu, yang tidak faham, apa boleh buat la kan , boleh tanya soalan di bawah comment. Dalam kerja sya nie kan, banyak orang sya jumpa, berbagai bangsa,
eyonlapar
bm
8y
26 April 2018 | Hari Cuti Yang Tidak Berapa Berkualiti
SI JORDAN | SELFIE-STICK | INSURANS "siok bah hari ni" dalam bahasa sabah yang bermaksud hari yang berbunyi meriah.Salah satu cuti aku pada bulan ni jatuh pada 26/4/2018 jadi aku menghabiskan
azeero
dsound
8y
Maryjane pt 2 - Yayan x AzeeRo x Herriz
(Hook) Mary Mary Mary Mary Maryjane, setiap hari ku gila, tiap waktu kau ku cari, ku perlu pelukkanmu, bayangan sudah pasti, kau buat ku merindukanmu, setiap hari, Mary Mary Mary Mary Maryjane, setiap
encuentro
HiveGarden
2d
Published via Ecency
Promoted
# Working in the "Conuco": Cleaning, Planting, and Harvesting at Home @encuentro
Working in the "Conuco": Cleaning, Planting, and Harvesting at Home | Trabajando en el conuco: Limpieza, siembra y cosecha en casa Hive Garden EnglishEspañol Greetings, Hive community! This is
eyonlapar
bm
8y
AKU GEMUK TAPI MAHU NEKAD KACAK
DIET! DIET! DIET! Celakanya, aku semakin hari semakin gemuk,setiap hari rakan kerjaku bersikap provokasi dijadikan aku bahan. Aku rindu potongan badan aku yang umpama Tony Jaa (angan seribu angan) tapi
miszeda
teammalaysia
8y
Happy birthday gadis sarawak 🎉
Semalam lepas je kursus dekat area tempat kerja.lepas tamat kami kembali ke wad.sebab lepas je kursus..kena sambung kerja petang pulak,,hahaha (gelak paksa ) 😂 Sampai je tiba tiba ppk (pembantu kesihatan)
miszeda
busy
8y
Cara cerahkan lampu kereta
Oke disebab kan hari ni cuti,tiba tiba teringat satu wax khas untuk lampu kereta yang dibeli minggu lepas.jadi sementara ada kesempatan.maka cubalah di lampu kerea myvi.. Lampu kereta biasanya kita akan
miszeda
teammalaysia
8y
Putih VS Merah
Cerita dengan budak kerja ak,, Ak:kereta akak kena langgar la masa dekat parking,, Habis terkeluar sikit bumper dia,, Tataw la,,yang pasti kereta warna MERAH yang langgar . Dak kerja:haa kak,,kereta ak
borsengelaber
LeoFinance
20h
Published via Ecency
Promoted
When September ends
The September Effect Is Back It’s a bit like the Bitcoin 4-year cycle: September weakness can become a self-fulfilling prophecy. It’s all over the news now, and with stocks indeed looking weak today, we
miszeda
teammalaysia
8y
Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2017 (APC)
Setelah beberapa tahun bekerja,akhirnya tiba lah giliran aku mendapat anugerah perkhidmatan cemerlang bagi tahun 2017...Diadakan pada 29March 2018. Agak gembira juga lah hati ini,sekurang kurang nya ada
miszeda
teammalaysia
8y
March..terima apc 2017 😄
Selamat pagi! Baru baru ni aku terima surat dari sister(ketua jururawat) Terkejut lah jugak,, Bila aku tanya surat apa ni sister,, Dia kata surat amaran..(sambil senyum) Sekali aku baca rupanya dia bagi
veenang
teammalaysia
9y
Siapa Sakap Tidak Buli Post Malayu Oh Steemit
Ini kali lahh ... Ada urang sakap ndak pro bah Post Malayu di steemit ... ini kali sya mau tulis dalam BAHASA MALAYU (Sabah Slang) Tidak juga mati bah kalu post melayu ... ada saya kasi introduce kawan
cryptolover99
malaysia
9y
KENAPA ORANG BERJAYA TERUS BERJAYA ?
"Kenapa orang berjaya terus berjaya dan kenapa orang biasa susah nak berjaya" _ Orang berjaya ni focus bila buat sesuatu, dan bila dia buat sesuatu dia buat dengan bersungguh-sungguh bukan separuh
onemoretea
Actifit
2d
Promoted
Golden Fortuna and Dramatic Sunrise - My Actifit Report Card: August 31st, 2026
Welcome to Liquid Eye’s Actifit Blog Monday ☀️ 13137 Another mild morning with high humidity and dramatic skies at sunrise. Just a quick, brisk interval-walking loop around the three bridges, because I
headsink
bahasamelayu
9y
Panduan Mengakses DTube
Pengenalan DTube adalah alternatif kepada YouTube untuk pengguna Steem. Video dimuat naik ke rangkaian teragih(distributed) IPFS dan data di dalam blockchain Steem supaya Upvote juga mendapat Steem Dollar.
headsink
malaysia
9y
Apakah Itu Blockchain?
Buku lejar kedai runcit Definisi Ringkas Blockchain Blockchain adalah lejar umum yang menyimpan rekod beberapa transaksi di dalam blok yang menjadi tulang belakang wang/aset digital seperti Bitcoin, Ethereum,
headsink
introduceyourself
9y
Invitation to Malaysian: Profiting Through Social Media
Hello Steemian, I'm headsink. I only exist in the virtual realm, especially on Twitter@headsink. I'm reaching out to all especially Malaysian on Steemit. I keep a clear separation between my private life,