Muoj tata bol dobrý, ja musim byť zbojník!

Ve slově muoj by správně mělo být o s vokáněm, ale kdo by to hledal... Je to nějaká slovenská jánošíkovská píseň. Není to ani ve štúrovštině, ani v bernolákovštině... A já už se pro teď na slovenskou dialektologii vykašlu...

Zase už jsem zapomněl, že se do Busy nedají vkládat obrázky... Tak bez nich. Začnu u Drugwars. Nejziskovější je bojovat. Vyberete si nějakého týpka, co má zlomek procenta Vaší síly a "přejeďte ho". Za jednoho takového chudáka jsem právě dostal asi 3 DWD. V přepočtu 0.045 steemu... Jeho zrušená armáda, to bylo třeba jeho měsíční úslií...

On Vám odepíše. Co že proti němu máte, že Vám nic neudělal... Vy mu odepíšete:"Sorry jako, nic osobního... Zničil jsem Tě kvůli jednomu centu..." On Vám odepíše třeba něco v tom smyslu, že je Venezuelan, má devět dětí a snaží se vydělat dolar denně... Teď kvůli Vám musí prodat malou Inesku a Diega řezníkovi... Má to i jiné varianty.

Ale jste drsný zbojník, teda mafióso, a děláte to taky pro rodinu... V reálném životě ale třeba se svým Lambem nezastavíte u kontejneru, nesrazíte bezdomovce francouzákem a nenaházíte sběr z jeho vozíčku do kufru svého Lamba... Nebo jo?

(Teď taková mimo asociace. Nějaký sociálně založený brazilský středostavovský mladík šel coby dobrovolník pomáhat chudým nemocným dětem do nemocnice. Jedno mu tam umíralo před očima a lékaři říkali, že nemají peníze na nějakou zdravotní pomůcku, která by mu zachránila život... Když ono dítě zemřelo, napadlo mladíka se zeptat, kolik že by ta pomůcka stála. Asi dva dolary.

Mladík si dodneška ten dětský život vyčítá. On dal toho dne víc za svoji svačinu... Pak založil nějakou charitativní organizaci, vložil do ní veškerý svůj majetek, energii a čas. Asi to vypadá, že jsem cynik, ale mě ten příběh docela dojímá.)

No a teď mi jde o to, jestli steemit/hive jsou reálný život, nebo jen drsná hra... Jestli se tu mám snažit maximalizovat zisk, nebo se chovat čestně. Asi to každého z nás už napadlo a nějak si to vyřešil. Mám sem prát pod tlakem plytký obsah a čarovat s upvoty, nebo se mám snažit o poctivou autorskou tvorbu?

A teď se problém umocňuje. Mám na jednom blockchainu tvořit a na druhém parazitovat: ctr v, ctrl c? Vždyť on si to ten Sun vlatně zaslouží! Vždyť si to ti svědkovští hackeři vlastně zaslouží! A navíc nevím, který blockchain přežije... Nebo který bude úspěšnější...

Vy mi neporádíte, já Vám neporadím. Jen jsem tady chtěl to svoje morální dilemátko pojmenovat... Prvních pár dnů budu asi tvořit na obou sítích. Už ze zvědavosti, co to bude dělat. Pak se rozhodnu. Možná, že budu trvale používat obě... Nebo si vyberu jednu a z druhé odejdu... Nejsem rozhodnutý předem. Nebo na jedné všechno deleguji a budu si jen vybírat zisk...

Dobře fungující diktatura, nebo špatně fungující demokracie? Co je pro život lepší? Jak pro koho... Nebudu nikoho soudit za to, jaké řešení si za sebe a pro sebe vybere.

Tenhle článeček píšz pod Busy. Naprosto netuším, je stli se objeví v úle, nebo na rybníce.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center