ActiTrack of the day: Killing in the name


Ciao Steemians!


That's a song that everyone knows, young and old. A deadly mix of Metal and Rap, powerful riffs combined with an aggressive and rhythmic voice that manages to engage and excite. The lyrics are on fire and make you think a lot. The cover album is also very impressive, sometimes to make people think deep down se need images difficult to assimilate.

Born in Los Angeles in 1991 by guitarist Tom Morello and singer Zack de la Rocha, they broke up in 2000 to reform again a few years later and this year they are back on the scene for a reunion.

Enjoy listening!!!


IT


La canzone di oggi é un pezzo conosciuto da tutti, grandi e piccini. Un mix micidiale di Metal e Rap, riff potenti abbinati ad una voce aggressiva e ritmata che riesce a coinvolgere ed emozionare. Il testo é una mazzata e fa riflettere. La copertina del disco è anch'essa molto ad effetto, a volte per far pensare a fondo le persone ci vanno immagini difficile da assimilare.

Nati a Los Angeles nel 1991 dal chitarrista Tom Morello ed il cantante Zack de la Rocha, si sciolgono nel 2000 per riformarsi nuovamente alcuni anni dopo e quest'anno sono torneranno sulla scena per una reunion.

Buon ascolto!!!



Grazie per aver letto, un abbraccio ed a presto!


2019-08-16 15.29.00.jpg

Logo by @ryo-6414


Thanks for reading, a big hug and see you soon!


Logo by @ran.koree



13116
Camminare
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now