zeytinyağlı yaprak sarma

Eşimin ve çocukların severek tükettiği bir yemektir sarma. Genelde etli yapmayı pek tercih etmem. Oğlan ne kadar bir et severse kız da bir o kadar tersi. Ortak payda da buluşmayı tercih ediyoruz.

Mevsim kış olunca haliyle sarma için salamura yaprak tercih ediyorum. En güzel sarma zamanında, az damarlı, taze asma yapraklarından oluyor.
Salamura yaprakları tuzunu alması için mümkünse bir gece önceden ılık suda bekletmek gerekiyor.
geçelim iç harcına
Güzelce yıkadığım pirinçlere zeytinyağı, salça, nane, karabiber, kimyon ilave ediyorum. Soğan, dere otu, maydanoz, kuş üzümü vs. size kalmış. Ben kıyma kullandığım zaman soğanı tercih ediyorum ve ekstra içi kavuruyorum. Zeytinyağlı yaptığım zaman aşağı yukarı iç malzemelerim bunlar. Kimyon az, karabiber ve nane daha fazla kullanıyorum.

İç harcım ve yaprağım hazır, yemeğimi yapmaya başlayabilirim:)
Genelde düz bir tabağın, sevis vs. üzerinde sarıyorum. Annem elinde ve hızlı hızlı sarıyor. ben daha o bölümlere gelmedim;) Aynı zamanda annemin her zaman için yaprağı ve içi birbirine denk geliyor. Benim ise genellikle harcım artar. Kendimi bu kadar karaladıktan sonra tarife devam edeyim.

Yaprak maşallah en büyük dedeleri sanırım. İşte tercih etmememiz gereken yaprağa örnek.
Yaprağı tabağa güzelce seriyorum ve içine harcı ilave ediyorum.

Ben önce yaprağın sap tarafından katlayıp, sonra kenarları katlıyorum. Siz önce kenarları sonra alt kısmı katlayabilirsiniz. Önemli olan el alışkanlığı.

Büktüğümüz yaprağı harcımız ile birlikte sıkıştırıp, yuvarlayarak ilk sarmamızı oluşturuyoruz.

Diğer yapraklara da aynı işlemi uygulayarak sarmaya devam ediyoruz.

Yapraklar bitince tencereye dik bir şekilde diziyorum. Dik dizmek pişerken dağılmasını önlüyor. Tüm sarmalar aynı oranda pişmiş oluyor.

Üzerine sıcak su, limon dilimleri ilave ettiğim sarmamı kısık ateşte pişmeye bırakıyorum. Üzerine zeytinyağı gezdirip parlak olmasını, kapalı soğutarak kararmamasını sağlayabiliriz. Salamura yaprakta illaki bir kararma oluyor, yaprağına bağlı olarak.

afiyet olsun,

2 dk da bitirdiler ya:)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now