Şarkı Hikayeleri #1 | Haluk Levent - Elfida

   Anadolu'nun cömert yüreğinden yola çıkıp tüm Anadolu'yu avuç avuç yüreğinde misafir eden bir dost, bir ağabey, bir sanatçı, bir öğretmen. 

    Haluk Levent'in ''Elfida'' şarkısı, hastanede son günlerini yaşayan bir yavrucağın öleceğini öğrendiğinde, o anki yoğunlukla dökülmüştür kaleminden. Aslında şarkısının hikayesini kendisi twitter hesabında paylaşmıştı. Fakat daha fazla insana ulaşması gerektiğini düşündüğümden, tekrar hatırlamak ve hatırlatmak istedim.

    İlk olarak şarkıda geçen kızımızın adı Elfida değil, Beyza Nur. 4 yaşlarındayken çaresiz bir hastalığa yakalanıp Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ne yatırılmış. Haluk Levent de bu hastalığa karşı birlikte mücadele etmek amaçlı hastaneye gidip doktorlarla görüşüp kızın ailesine ve kendisine moral vermeye çalışıyormuş. İsterseniz geri kalanını Haluk Levent'ten okuyalım...

    ''Bir gün doktorların odasındaydım ve doktorlardan biri bana ''Haluk Bey bu kızı gözden çıkartın.'' dedi. Yanımda da müzisyen arkadaşım Emrah Aydoğdu var. Emrah; ''Gözden çıkartılan kadın Osmanlıca'da ''Elfida'' anlamında'' dedi. Belki tam birebir karşılamıyordu, ama kavram olarak çok uyuyordu. Tabii biz arkadaşımla birbirimize sarılıp ağladık. Gerçekten Beyza Nur'u çok seviyordum.

   Ve oturdum şarkıyı yazdım. Sevgili Emrah da sözlerinde düzenlemeleri yaptı. Ömer Faruk Güney'in de müziği vardı. Bu şekilde Beyza Nur'un son günlerinde ona şarkıyı söylüyordum ama kendisi olduğunu bilmiyordu. Elfida olarak biliyordu. Tabii küçüktü, o zamanlarda 8 yaşlarındaydı.''

    ''O dönemde şirketlerim batmış, altından kalkamayacağımı düşündüğüm borçların içine girmiştim. Şarkıdaki ''Omzumda iz bırakma, yüküm dünyaya yakın.'' cümlesi de bunu ifade etmek içindi. Yani zaten ben bitmişim, bari sen de gitme demek içindi.''

    ''Sözlerdeki başka bir ''Kim bilir kaç yüz yıldır sarılmamış kolların.'' cümlesi de, anne ve babası gece gündüz hastanede nöbetteydiler. Beyza Nur'un kırılganlığından, hasta yatağından dolayı sarılamıyorlardı. Gerçekten sarılabildiklerini görmedim. ''Sisliydi kirpiklerin ve gözlerin yağmurlu'' sözleri ise, Beyza Nur'un gerçekten hep yağmurlu gözleri vardı hayata tutunmaya çalışan.''

    ''O dönemde hastane personeline Bakırköy'de bir konser verdim. Beyza Nur'a iyi baksınlar diye onların gecesine katıldım. O gece evden başka bir yere kaldırılan Beyza'yı kaybettik. Ardından anne ve babasından rica ettim. ''Yıllardır kızınızın başında beklediniz ve evet onu kaybettik. Lütfen bir çocuk daha yapın.'' dedim. Aradan 1 yıl geçti, beni aradılar. ''Haluk Ağabey bir kız çocuğumuz oluyor !'' dediler ve ben de ''Ne olur ismini Elfida koyun.'' dedim. Elfida şu an 8-9 yaşlarında bir okulda okuyor ve ablasının ismini taşıyor.''

    Şimdi, isterseniz artık hikayesini bildiğimiz bu güzel şarkıyı bir daha dinleyelim...

(Kaynak: listelist.com, youtube)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now