Tarnów City Wrecker. Pierwszy test

Jedną z niewątpliwych zasług Hive jest to, że pomaga mi w uskutecznianiu wielu moich pomysłów. Miałem ich zawsze bardzo dużo, ale odkąd zacząłem je spisywać na blockchainie, to (przynajmniej takie mam wrażenie) większość z nich udaje mi się zrealizować. Przykładem jest gra o Tarnowie, której założenia przedstawiłem we wpisie z dnia 15 maja. Minął miesiąc i (fanfary) gra jest gotowa. Oczywiście wymaga jeszcze zbalansowania, ale to co najważniejsze jest już zrobione.

Niestety w przypadku gier pomysł to nie wszystko czego potrzeba do sukcesu. Zrobić dobrą planszówkę to nie lada sztuka. Fundamentem jest mechanika i dobrze zbalansowane elementy. Tylko to gwarantuje grywalność. Sam temat może zaciekawić, ale prawdziwym wyzwaniem jest ludzi przyciągnąć i sprawić by wrócili do rozgrywki. Najlepiej jak najszybciej.

Z tego też powodu z niemałą ekscytacją czekałem na pierwszy test najnowszej gry o Tarnowie. Na szczęście okazja nadarzyła się dość szybko. Wczoraj wieczorem do @krolestwo wpadł Michał z Tarnowa, była też @margrzeta (z okolic Tarnowa) zasiedliśmy więc przy stole i podjęliśmy próbę zagrania. Poprzedziło ją tłumaczenie zasad, które o dziwo nie trwało zbyt długo, co wróży bardzo dobrze. Sama rozgrywka przebiegła sprawnie. Pokazała kilka mankamentów. Poprawki jednak powinny je wyeliminować. Przy okazji pojawił się też nowy pomysł, aby "mieszkańców" zamiast bezpośrednio na stół odkładać na kafel z napisem KRAKÓW.

W każdym razie pierwszy test potwierdził, że rozgrywka daje sporo możliwości i może być bardzo grywalnym produktem. Jeśli do tego dodamy "grzejący" temat (przynajmniej w Damaszku Europy) to może nawet uda się ją wydać. Zobaczymy. Tymczasem kolejne testy na dniach. Na pewno w piątek, podczas Nocy Muzeów...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
1 Comment