Hive'owa podwyżka stóp procentowych

screenshot_2022_04_10_at_14_22_28_heatmap_economic_indicators_by_country.png

Według Trending Economics inflacja w Polsce jest już dwucyfrowa i wynosi 10,90%. Ceny rosną i nic nie wskazuje, że trend ten uda się szybko zatrzymać. Dlatego w piątek (tak jak zapowiadałem) zacząłem robić zapasy cukru i zakupiłem pierwszą partię (40 kg).

Od piątku jednak sporo się zmieniło. I choć zmiany nie dotyczą makroekonomii, a jedynie blockchainowego konsensusu, to dla mnie ma to duże znaczenie. Mam tu na myśli dość nieoczekiwaną podwyżkę stóp procentowych na HBD. O opcji Savings pisałem na początku stycznia. Wówczas jednak odsetki wynosiły 12%. Teraz wzrosły do 20%!

screenshot_2022_04_10_at_14_28_09_dawid_hallmann_hallmann_peakd.png

Pierwsze sygnały zauważyłem zresztą już wczoraj, głównie za sprawą artykułu Marky'ego. Dziś rano okazało się, że ponad połowa witnessów poparła tę propozycję i automatycznie w portfelach pojawiła się adnotacja o 20% APR (zamiast 12).

Jakie ma to znaczenie? Przede wszystkim Hive staje się poważną konkurencją dla narzędzi inwestycyjnych, co z kolei może wpłynąć na cenę tokenów i zainteresowanie platformą. Dla porównania: na Binance BUSD ulokowane w "Locked Savings" daje zaledwie 5% (choć i tak lepiej niż banki).

Dla mnie oczywiście największe znaczenie ma znaczący wzrost środków dostępnych do wydania w ramach Funduszu Rozwojowego KBK. Przypomnę, że obecnie obowiązuje niepisana zasada, że wydawać można tylko odsetki. Do tej pory w Savings zostało ulokowane 3764 HBD. Oznacza to, że na tym poziomie miesięczne odsetki zamiast 37 HBD wyniosą 62 HBD. Jeśli uda się osiągnąć postawiony cel, czyli 6K do końca roku, wtedy wpływy wyniosą 100 HBD miesięcznie.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
22 Comments
Ecency