Jędrzej Pasierski, "Wodnik"

Szczepan Turski jest doświadczonym psychologiem. Specjalizuje się w pracy z dziećmi. Podejmuje się konsultacji na Roztoczu, w domu nad stawami Echo. Rodzice są zaniepokojeni wybuchami złości siedmioletniego Michała. Chłopiec twierdzi jednak, że widział śmierć swojego brata. Marcel utopił się parę lat wcześniej, a nad stawy prowadziła go tajemnicza postać. Żeby pomóc chłopcu, Szczepan próbuje rozwikłać tę zagadkę. Nie jest jedynym, który prowadzi śledztwo. Pewna młoda dziewczyna również zaginęła w okolicy, a jej historię próbuje opowiedzieć mieszkająca w Zwierzyńcu pisarka… Dlaczego wszystkie tropy prowadzą do lasu i kim jest mroczny wodnik znad stawów Echo?

lubimyczytac.pl, "Wodnik"

To kolejne moje spotkanie z panem Pasierskim. Wcześniej czytałam książki z cyklu o komisarz Ninie Warwiłow i były niezłe ("Dom bez klamek", "Roztopy", "Czerwony Świt", "Kłamczuch", "Gniazdo").

lem.fm

Tutaj mamy książkę spoza serii, a zamiast typowej zagadki kryminalnej panią komisarz w roli głównej - bardziej historię obyczajową, ale również związaną ze zbrodnią i zaginięciem młodej dziewczyny. Bohaterami jest pan psycholog po przejściach oraz powieściopisarka, która postanawia napisać książkę o faktycznych, dramatycznych wydarzeniach z Roztocza sprzed lat, a przy okazji - prowadzi do rozwiązania zagadki.

Ale nie ukrywam - bardziej podobała mi się seria z Niną. Tutaj mamy jakieś dziwne dialogi, serio. Niby potrafię w język polski, a czasami nie rozumiałam, co dany bohater chce powiedzieć, mimo że używał prostych i całkiem przecież zrozumiałych słów. A historia zaginięcia jest taka trochę powierzchowna - rzekłabym, że ta książka jest zbyt krótka, żeby udało się prawdziwie ciekawie przedstawić całą tą fabułę. King by z tego zrobił 700 stron i byłoby pięknie :) ale nie mogę się czepiać, bo mrok Roztocza mnie wciągnął, czułam ten zapach wilgoci i zgnilizny, słyszałam skrzypienie starych desek i ogólnie, ogólnie - było całkiem nieźle :)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
4 Comments
Ecency