"Bezcenny" Zygmunt Miłoszewski

image.png

Zaginiona kolekcja pięknych obrazów, tajemnica drugiej wojny światowej, akcje wywiadowcze. Sztuka, historia i sensacja połączona w jedną całość przez autora czytanego i chyba nawet wspominanego tu przeze mnie (?) cyklu o Teodorze Szackim (Uwikłanie, Ziarno Prawdy, Gniew).

Nie jestem fanką powieści sensacyjnych i szpiegowskich - to tak tytułem wstępu. Dość szybko więc odczułam niejakie rozczarowanie i uprzedzenie. Ale po mniej więcej jednej trzeciej książki nawet się wciągnęłam - choć, jak to w powieściach sensacyjnych bywa, nie trzyma nas suspens ani emocje bohaterów, bo te zwykle przedstawiane są dość powierzchownie.

Wciągnęła mnie historia zaginionych w wojnie obrazów i odwołania do prawdziwych, jak i fikcyjnych dzieł znanych artystów.

Lubię oglądać opisywane dzieła czy miejsca, miałam grupę zakładek z najładniejszymi obrazami, ale zrobiłam reset telefonu, więc ograniczę się tylko do wrzucenia najważniejszego, który siłą rzeczy utknął mi w pamięci.

image.png
Główny bohater - "Portret młodzieńca" Rafaela Santi, zaginiony w 1945 roku, wikipedia


Wątek szpiegowski jest ciekawy, bo odnosi się do tajemnic II wojny światowej, jest też raczej nietrudny do wykoncypowania, ale dzięki temu łatwo i miło się czyta.


W skrócie i podsumowując - polska wersja Dana Browna. Jest ok, ale po drugą część raczej nie sięgnę, bo przecież - tyle książek, a tak mało czasu.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
1 Comment
Ecency