Pierwszy wpis na tej platformie/ Królestwo Bez Kresu

Witam serdecznie!

Długo zbierałam się, żeby dołączyć do społeczności Hive, do czego gorąco zachęcał mnie @hallmann , który właśnie zapoznał mnie z tą platformą. I wreszcie zdecydowałam się coś tutaj napisać :)

Najpierw się przedstawię.
Mam na imię Ania, pochodzę ze słonecznej Odessy (nad Morzem Czarnym, a nie tej w Teksasie) i od dekady mieszkam w najbardziej klimatycznym polskim mieście (według mnie) – w Krakowie. Z wykształcenia jestem historyczką sztuki i pedagogiem resocjalizacyjnym. Jestem wielką miłośniczką filmów z lat 40.–60., muzyki barokowej, art nouveau w architekturze oraz wszystkiego, co związane jest z początkiem XIX wieku. Uwielbiam sztukę we wszystkich jej przejawach oraz poznawanie innych kultur poprzez podróże, o czym prawdopodobnie będę tu poźniej pisać.

Tym razem chciałabym napisać o absolutnie zjawiskowym miejscu, jakim jest Królestwo Bez Kresu (@krolestwo ).

To wyjątkowa inicjatywa, którą założyciel KBK, Dawid Hallmann (@hallmann ), określa jako >"herberciarnia", czyli niekomercyjne miejsce spotkań tworzone w duchu poezji Zbigniewa Herberta.

Dzięki ciągłej pracy Dawida, miejsce to przeszło przez wiele etapów rozwoju i nadal pomyślnie się rozwija. Jest z tego też powodu wyjątkowe – regularnie organizowane są tu różnorodne wydarzenia, które łączą ciekawych ludzi z przeróżnych dziedzin. Trudno by było tylko poprzez tekst oddać wspaniałą atmosferę, jaka panuje w tym miejscu - trzeba to poczuć na żywo.

Zainteresowanie ceramiką przyciągnęło mnie właśnie do Królestwa, gdzie odbywają się warsztaty ceramiczne. Na ostatnich zajęciach ulepiłam taki oto kubek:


A tu wcześniejsze ukończone dzieło, które również powstało na warsztatach ceramicznych w KBK:

Cieszę się, że odkryłam to magiczne miejsce, i gorąco zachęcam do odwiedzenia Królestwa Bez Kresu! ✨

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center