This content was deleted by the author. You can see it from Blockchain History logs.

Free afternoon

I had the afternoon off today. I mean, I had an MRI in the morning and decided that going to work for those few hours in the afternoon was pointless.

I decided to look in the woods because it was a warm February and I wanted to see if anything was blooming yet. Unfortunately (or actually, fortunately), the floodplain forest was living up to its name and was flooded to excess.

Měl jsem dneska volné odpoledne. Totiž, dopoledne jsem byl na magnetické rezonanci ("Otevřte tělo mé paprsky zářivými a povězte, co vidět mezi nimi!“) a odpoledne jsem se rozhodl, že chodit na těch pár hodin do práce je zbytečné.

Rozhodl jsem se podívat do lesa, protože je teplý únor a já jsem se chtěl podívat, jestli už něco nekvete. Bohužel (nebo vlastně bohudík) lužní les dělal čest svému jménu a byl lužní až nadmíru.

So plan B: the city park Michalov, known locally as "Michec". But even that looked sad. The atmosphere was more like autumn than the coming spring.

Takže plán B: městský park Michalov, místními zvaný familiárně "Michec". I ten ale vypadal smutně. Atmosféra připomínala spíš podzim než přicházející jaro.

V parku jsou tři busty umělců. Josefa Bajáka, Augustina Mervarta a Jiřího Sumína. Napadlo mě, zda jsou tito umělci známí i za hranicemi našeho města. Takže otázky pro české obecenstvo:

  • víte (bez googlení) jaký umělecký obor každý z těchto umělců provozoval?
  • tipnete si, který je který?

A v prvním odstavci českého textu je kurzívou vyznačený verš z jedné básně známého básníka, o kterém se učí i na základní škole. Poznáte?

sepa.png
Thank you for taking the time to read this post, if you have any questions, criticisms or suggestions I would appreciate it if you would throw them in the comments box

vote_follow.png

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)