Testy pokoju zagadek

image.png

Trochę to trwało, ale się udało. Wczoraj w końcu skończyłem prace nad herbertowym pokojem zagadek. Muszę jeszcze podpisać kilka rzeczy, ale zajmie mi to góra dwie godziny, więc spokojnie można się już zgłaszać do testów. Pierwszy planuję w sobotę o 17.30, przed planszówkami.

Nie ukrywam, że bardzo jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie w praniu. Z doświadczenia wiem, że nie zawsze to co wydaje mi się proste jest takie dla innych. Pamiętam pierwszy test w Rzeszowie w lipcu 2017 roku. Kompletna porażka. Nikt nic nie znalazł. Potem więc przez kolejne 3 miesiące modyfikowałem pokój wprowadzając system podpowiedzi. Skutek był taki, że poziom trudności spadł z "ekstremalnie trudnego" do "bardzo trudnego". Mimo to pokój miał bardzo dobre oceny. Średnia 9,6/10. Wczoraj przeczytałem sobie jeszcze raz opinie na LockMe. I aż miło mi się zrobiło, bo są naprawdę pozytywne. Mam nadzieję, że odbiór krakowskiego pokoju będzie podobny. Choć w zasadzie nie jest to "pokój".

Tu tkwi chyba największa różnica między tym co było na Piłsudskiego w Rzeszowie, a tym co jest na Biskupiej w Krakowie. Pierwsza gra odbywała się w małym pokoju, obecna w praktycznie całym KBK. Trudno więc je porównywać. Opierają się one na tym samym założeniu: trzeba znaleźć ziarno kakaowca a kluczem są wiersze Herberta. W gruncie rzeczy są to jednak rozgrywki znacznie różniące się od siebie. Aktualna wydaje mi się bardziej logicznie poukładana i mniej zawiła. Schemat jest o wiele prostszy. Zredukowałem liczbę nie-poetyckich zagadek. Z drugiej jednak strony pole gry jest większe. Może być to więc znaczące utrudnienie, zwłaszcza dla osób nie znających geografii KBK (odkrycie pokoju w szafie może być sporym zaskoczeniem). Większa przestrzeń daje jednak większe możliwości i wydaje mi się, że w przeciwieństwie do rzeszowskiego pokoju, obecny może przyjąć nawet grupy 12-15 osobowe, choć obawiam się chaosu. Ale to jest do przetestowania. Myślę, że w każdej konfiguracji wciąż należy go zakwalifikować do kategorii "bardzo trudny" i standardowa grupa (2-5 osób) może mieć problem ze znalezieniem całego ukrytego towaru w regulaminowym czasie. Testy pokażą...

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center