Péče o masožravku z hlediska elektrotechnika

Kdysi jsem si zakoupil masožravou rostlinu. Jelikož bydlím v paneláku, měl jsem problém se zajištěním vhodných podmínek pro tuto rostlinu.
Jakožto elektrotechnik jsem si navrhl zařízení, které tuto péči z velké části zajišťovalo automaticky za mě.

Rostlinu jsem usadil do pětilitrové sklenice od okurek, abych jí zajistil zvýšenou vlhkost vzduchu. Zajistil jsem jí i pomocné větrání ventilátorem a miniskleníček vybavil řídící elektronikou.

sketch-1671372340184.jpg

Toto zapojení zajišťuje prodloužení dne rostliny. Je použita výkonová LED, jejíž svit je večer a ráno aktivován tranzistorem řízeným fotoodporem.

Časovač větrání masožravky.GIF

Toto schéma zajišťuje větrání skleněné nádobky s rostlinou. Jednoduchý časovač zajistí zpomalený doběh ventilátoru.

Obě zapojení jsou napájena z transformátoru 24 voltů přes tzv. sazbové spínací hodiny. Tyto zde nepřepínají noční proud, ale určují denní režim masožravky :⁠-⁠)

I přes veškerou snahu má rostlina (láčkovka) dlouho nepřežila. Asi by to chtělo automatický přitahovač létajiciho proteinu :⁠-⁠)

Hive - animované logo JJ.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center