Ahoj z nebe

Od doby, kdy jsem začal před lety publikovat pravidelné Čtvrtečníky, je tohle poprvé, co sedím ve čtvrtek v poledne v letadle. To je až nečekaná klika. Naštěstí to vyšlo tak, že zpátky letíme s Iberií, která má i na vnitroevropských linkách slušnou wifi. Na téhle lince létá ještě Ryanair, který wifi nemá nikde (ale zase s ním můžete letět za pár stovek) a Czech Airlines, které nemají ani vlastní letadla (tedy asi dvě jim prý zbyla, ale tady létají s půjčenými low costy á lá Ryanair, jen cirka desetkrát dráž), natož wifi. Mimochodem, pokud jste u ČSA sbírali míle, tak máte smolíka. Program letos v létě prostě bez náhrady zrušili a míle vám propadly, a to v rámci celého SkyTeamu. Ale zpátky do oblak s jednou klišé fotkou skrz okýnko. Tentokrát bez křídla, sedíme úplně vzadu.

Jak už jsem psal v minulém Čtvrtečníku, je sezona levných letenek, a zároveň docela slušného počasí. Ve Středomoří se ještě pár týdnů v pohodě vykoupete (otužilci to zvládnou třeba i v Atlantiku), vyhnete se davům i vyšším cenám přes léto. A když se třeba připletete k nějaké zavírací párty na konci turistické sezony, bývá to super – něco takového jsem zažil třeba na Mallorce v britském pivním baru. Táhlo se to až do druhého dne do oběda. Je fakt že pár, který podnik vede, žije většinu života ve Španělsku, takže to byla napůl party a napůl fiesta. A to jsme si původně jen mysleli, že si půjdeme dát dobré pivo do nejvíc guiri baru široko daleko.

Právě potkávání se s lidmi je na cestování samozřejmě to nejzajímavější. Přišlo by mi zvláštní nepopovídat si s místními, ať už jsem kdekoli. Zajít třeba na skleničku, občas na nějakou akci, o které bych se jinak nedozvěděl. Otevírá to obzory. A máte možnost alespoň trochu opravdu proniknout do místní kultury a života. Ještě nikdy se mi nestalo, že by to někdo vnímal nějak negativně. Naopak. Člověk, který se alespoň trochu zajímá, je snad všude vnímán lépe než turista, který si jen nacvaká pár stovek fotek a zase zmizí. Druhá věc je, že takováhle turistika by mě ani nebavila. To si raději užiju trochu toho cestování.

Příští Čtvrtečník se zase bude týkat Hive, tedy pokud je o to zájem. Během posledního týdne jsem na sledování místního dění neměl čas a prostor, a tak je to zase jen takový všeobecný cestovatelský pelmel. Omluvte případné překlepy a podobně, zase jsem psal jen na mobilu, tentokrát chvíli před startem.






A jak si v uplynulém týdnu vedla tady na Hive komunita kolem tagu #cesky, který měl původně být výkladní skříní česky a slovensky psaného obsahu na naší oblíbené síti?

AuthorPostsPendingsPayoutsCommentsVotesDownvotes
@bucipuci315.6140.000354870
@godfish120.6080.000203270
@hairyfairy15.2190.00081550
@mespanta425.6770.00015970
@pavelsku224.6090.0001110990
@softa242.5050.0001617110
@wahacoce42.6700.0006920
Authors: 7Posts: 17136.902 HBD0.000 HBD9744680

Created on the web www.hivetags.xlisto.com.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now