Jen tak procházka /Just a walk

(Google translate from Czech)

Už dlouho jsem nebyl na nějaké procházce. Dílem proto, že mám doma plno práce a dílem proto, že jsem líný chodit daleko pěšky.

V neděli ráno jsem však „našel“ dvě volné hodinky a tak už jen zbývalo najít si cíl nedaleko domova.
Nejblíže to bylo k rybníkům na západním okraji Českých Budějovic.

V nevlídném počasí, mezi slabým deštěm a průtrží mračen, byla krátká procházka vítaným zpestřením víkendu.
I haven't been on a walk in a long time. Partly because I have a lot of work at home and partly because I'm too lazy to walk far.

On Sunday morning, however, I "found" two free watches, so all that was left was to find a destination not far from home.
It was closest to the ponds on the western edge of České Budějovice.

In inclement weather, between light rain and cloudbursts, a short walk was a welcome addition to the weekend.

Šedivá hladina jednoho z rybníků mi dala na chvíli zapomenout na běžné starosti.
The gray surface of one of the ponds made me forget my usual worries for a while.

IMG_20230827_065958.jpg

Hráz rybníka lemovaly staleté duby. Vůbec jsem netušil, že každý strom, který tu roste, má své číslo.
Centuries-old oak trees lined the dam of the pond. I had no idea that every tree that grows here has its own number.

IMG_20230827_070027.jpg


IMG_20230827_070418.jpg


IMG_20230827_070331.jpg


IMG_20230827_070735.jpg

Cesta kolem rybníka mne dovedla až k bývalému statku, ze kterého je dnes kongresové centrum s ubytováním a vlastním pivovarem :-).
The path around the pond led me to the former farm, which is now a congress center with accommodation and its own brewery :-).

IMG_20230827_071428.jpg

Za statkem, u dalšího rybníka, jsou vybudovány dřevěné chodníky vedoucí přes mokřiny a dřevěná ptačí pozorovatelna.
Behind the farm, by another pond, wooden walkways leading through the wetlands and a wooden bird observatory have been built.

IMG_20230827_072522.jpg


IMG_20230827_072611.jpg


IMG_20230827_072749.jpg


IMG_20230827_072815.jpg


IMG_20230827_072919.jpg

Vzhledem k počasí a roční době však toho k pozorování mnoho nebylo. Na rybníce několik kachen a na drátech elektrického vedení pár sedících ptáků. Můj mobil ale není vhodný k focení ptáků, takže jsem se ani nepokoušel nějaké ptactvo kolem rybníka vyfotit.

A tak jediné ptáky, sídlící v této oblasti, jsem si vyfotil na informační tabuli.
However, due to the weather and the time of year, there was not much to observe. A few ducks on the pond and a couple of birds sitting on the power lines. But my mobile phone is not suitable for taking pictures of birds, so I didn't even try to take pictures of any birds around the pond.

And so I took a picture of the only birds living in this area on the information board.

IMG_20230827_073447.jpg

Pár minut poté jsem „zbaběle“ prchal k autu. Někdo, tam vysoko v mracích, se rozhodl, že je potřeba změnit drobný déšť na pořádný liják.

Ale i tato krátká procházka mi dala dostatek energie pro další pracovní nasazení.
A few minutes later I "cowardly" ran to the car. Someone, high up in the clouds, decided that a light rain needed to be turned into a downpour.

But even this short walk gave me enough energy for further work.



vcela4.gif


czhive-b.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center