Trliste Sofra Günü #1 - Trliste Soru-Cevap Etkinliği #39

Merhabalar sevgili Trliste takipçileri. Bugün sofra günümüzün birincisini gerçekleştirmenin mutluluğu içindeyiz. 🎉 Katılmak isteyen herkes bu akşam yediği yemeklerin fotoğrafını çekip yorum olarak bu posta ekleyebilir. Fotoğraf bahane maksat muhabbet olsun. Katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Günün anlam ve önemine uygun bu güzel fotoğraf için @snlbaskurt arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Soruyu Soran: Damla


@damla

Yapmayı sevdiğiniz yemeklerden bahseder misiniz?


Ve İşte Cevaplarımız...

barika

Yeni etkinlik için teşekkürler. Soruyu hazırlayan @damla ya ayrı teşekkür ederim. Çok fazla yemek becerim veya tecrübem yok ama bir dönemler Paçanga Böreği yapıyordum sürekli. Kavurmalı, kaşarlı paçanga böreği yapmayı çok severim. Teşekkürler.

flsfserkan

Merhaba arkadaşlar. Güzel bir soru ama çok fazla yemek yapmayı bilen biri değilim 🤣

Bu nedenle benim buraya verecek olduğum cevap için seçeneğim çok az.
Başta hiç bir şey aklıma gelmemişti.
Düşününce aklıma çiğ köfte yumurmak geldi.
Sanırım keyifle yaptığım yemek çiğ köfte olabilir. Ancak bundan keyif alabilmem için güzel bir arkadaş ortamının olması gerektiğini düşünüyorum 😊
Bu güzel soru için teşekkürler @damla 😊


muratkbesiroglu

Merhabalar. Şili usulü balık yapmayı severim. Böyle söyleyince havalı oluyor ama aslında fırında balığın terbiye etme biçimini işaret ediyor bu isim.

Büyük balıklardan herhangi biri ile yapılıyor Şili usülü balık. Lüfer, çupra, ya da levrek olabilir örneğin. Balıkları fırın tepsisinde pişirme kağıdı üzerine diziyoruz. Üzerlerine tuz ve karabiber serpiyoruz. Limon sıkıyoruz ve zeytinyağı döküyoruz. Balıkların önleri ve arkalarının terbiye için kullandığımız malzemeyi maruz kaldığına emin oluyoruz. Son olarak balıkların üzerine soğan dilimleri koyuyoruz.

Bu malzemelerle 4-5 saat buzdolabında beklerse daha lezzetli olur. Ancak aceleniz varsa hazırlar hazırlamaz pişirebilirsiniz.

200 derecede yaklaşık yarım saatte pişiyor. Balıkların sırtlarında yarık açarsak malzemeyi daha iyi özümsemeyecektir.

Afiyet olsun.


sezermehmet

Merhaba arkadaşlar. Bu güzel soru için @damla hanıma teşekkür ediyorum. Benim de yemek yapma yeteneğim fazla yok ama çok iyi yiyiciyimdir. Ama bir iki tane yemek var ki onları yaptığımda başarılıyım diyebiliyorum. Evde ailecek toplandığımızda benden tantuni yapmamı isterler. Aslında ben kendimi tam olarak yeterli görmüyorum daha çok güzel yapanlar var ama ailem tarafından çok güzel dönütler alıyorum. Başarılı olduğumu söylüyorlar. Tabi yapılış aşamasında püf noktaları var mesela etin yağsız dana eti olması lazım. Kullandığınız yağ pamuk yağı olsa iyi olur ama onu bulmak bazen zor olabiliyor yoksa normal yağ kullanılabilir. Pamuk yağı hafif olduğu için seçiliyor. Kırmızı toz biber ve kimyon baharat olarak önemli baharatlar. Daha sonra tüm yemeklerde olduğu gibi sevgimizi katıyoruz. 😍

Afiyet olsun 😋


passenger777

Merhaba Arkadaşlar Yemek konusunda çok fazla yeteneğim olmasa da, elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. En sevdiğim yemek Balık 🎏 olduğu için yapmasını da yemesini de severim. ☺️ Bunun için bana büyük yuvarlak Bir Tava gerekiyor. Ayıklanmış bir kilo hamsi ( Kasım ve Aralık tam da mevsimi) mısır unu, sıvı yağ ve son olarak iki üç kaşık 🥄 tuz ile bu işin üstesinden kolaylıkla geliyorum. Tavaya bir miktar sıvı yağ koyarak ve hafif ateşte isitiyotum. Hamsileri tek tek mısır unu ile tek tek unlayarak daire şeklinde tavaya diziyorum. Tuzudu katarak kızarmasıni bekliyorum. Bir de ben hamsinin üzerine kekik baharatıni katıyorum. Zaten balığın kokusu beni mest etmeye yetiyor. Kızarınca da afiyetle yiyiyorum 🙂 Ne kadar anlattim. Bunu herkes yapar gibi okuyanlar olabilir aranızda 😂 Ama elimden gelen bu oluyor ne yapayım🫣

dolunay18

Herkese merhaba arkadaşlar. Ben yemek yapmasını sevdiğimden çok yemesini severim. Bende sizlere aklıma gelen fırında tavuktan bahsedeyim çok basit bişey zaten herkes bilir, yanına biraz da patates doğruyorum tabi sosunu kendim ayarlıyorum biraz salça, kimyon , karabiber, kırmızı toz biber, en doğalından kekik olmazsa olmaz sonra hepsini karıştırıp fırına veriyoruz. Yanında birde pirinç pilavı yaptınmı afiyetle yenir artık. Bu güzel sorusuyla beni açıktıran @damla hanıma teşekkür ediyorum. Herkese iyi günler.

sunsan

Yapmasını en sevdiğim yemek püreli dana rosto olabilir. Yapması kadar kendisi de lezzetli bir yemek. Etleri haşladıktan sonra herhangi bir nesne ile çok parçalamadan ediyorum. Sonrasında fırın tepsisine tek tek dizerek üzerine salça ve baharatlardan oluşan bir sos ilave ediyorum. Ardından fırına atarak 25 dk kadar pişiriyorum. Yanına birde patates püresi yapıyorum. Tabi pirinç pilavı eksik olmaz. Bu yemeği yapmayı çok seviyorum. Ama genel olarak bütün yemekleri yapmayı seviyorum. Bu güzel soru için @damla arkadaşıma teşekkür ederim

İpexito

Herkese merhaba, güzel ve lezzetli bir soru olmuş @damlacım. Hemen cevaplayayım; ben tatlı yapmayı seviyorum, kek, ıslak kek, muhallebili tatlılar, pastalar vs. Yapması ve yemesi keyifli olan yemekler için mutfağa girmekten keyif alıyorum. Çorbalardan kırmızı mercimek çorbasını ve yemeklerden de tavuklu mantar sote en sevdiğim yemektir ve güzel de yaptığımı düşünüyorum. Umarım yemeklerimi yiyenler de aynı fikirdedir😄

mttok

Merhaba , bu güzel soru için @damla teşekkür ederim. Şuan aç bir anımda bu soruyu gördüm. Aklıma bir sürü yemek geliyor. Ama bunlardan bir tanesini söyleyecek olursam saç kavurma derim. Bunu üniversitede çok yapardım. Yiyen herkeste çok beğendiğini söylerdi.

Incublus

Benim favorim bir yemek değil ama tatlı. Bisküvili pasta. Hem yapması pratik hem de çok lezzetli olduğu için ara sıra yapıyorum. Tarifi zaten blogumda var bu yüzden ayrıntılı anlatmayacağım 😄

doganhilal

Merhaba Trliste ailesi🌼 Sorusu için @damla ya çok teşekkür ederim 🥰 Bu tarz sorular gerçekten çok keyifli. Ancak ben böyle lezzet içeren soruları yanıtlamakta biraz zorlanıyorum😅 çünkü hangi cevabı vereceğimi şaşırıyorum 😄 en çok et yemeklerini seviyorum, sebze yemeklerinden de çok fazla sevdiğim yemek var. Ancak en sevdiğim yemek sanırım yaprak sarma. Yapması biraz zahmetli olsada yemesi de bir o kadar lezzetli. Tabii bir de bu soruya pide cevabını vermezsem benim için eksik bir cevap olur eşim @bilginselcuk'ta çok iyi bilir ki bana en iyi hediye pide yaptırmaktır😅. Ama benim yapmayı en sevdiğim yemek kolay olduğu ve lezzetli oldukları için tavuk yemekleri özellikle kelebek kısmından efsane tarifler tarifler çıkardığımı eşimde bilir. Bu cevabı, tavuk sevmeyen @damla dan özür dileyerek yazıyorum 🥲😅

damla

Çok güzel cevaplar gelmiş. Okuması oldukça keyifli. Herkese güzel cevapları için çok çok teşekkürler 🌼 Benim beslenme biçimim pesketaryenlere daha yakın. Yani et ve tavuk etini pek tercih etmiyorum ama balık ve süt ürünlerini tüketiyorum. Çocukken bizim evde her gün et pişerdi. Sanırım ona tepki olarak bu kadar gıcık biri olup çıktım 😄 Akdeniz mutfağı yemeklerini yapmayı severim. Yani zeytinyağlılar, deniz ürünleri, otlar, sebzeler, mezeler... Anneme göre bunlar hepsi diyet yemeği 🙂 Kestaneli etli pilav ve ayva dolması spesiyalitelerim var. Bu yemekleri kendim yemiyorum ama annem çok sevdiği için o geldiğinde yapıyorum. 🙂 Son yıllarda ayrıca rafine şeker içermeyen çikolatalar ve tatlılar yapmayı sevdiğimi fark ettim.

baboz

Herkese merhaba!

Yemek yapmak çok keyifli bir iş. Bir tür üretim olması, verdiği hazzın sebebi sanırım. Yemek yapmayı ilk öğrendiğim zamanlar, yemek yaptığım süre boyunca, annemle telefondan tarif alarak yapıyordum. Bir süre sonra kendim yapmaya başladım. İlk başlarda bu çok keyifli gelirken, sonradan soğudum. Çünkü genelde tek başıma yaşıyorum. Yemek yapmak , birkaç çeşit ortaya koyabilmek için, en az 1 saat sürüyor. O dönem bulaşık makinem olmadığı için yarım saat kadar da bulaşık faslı sürüyor. Yemeği yeme sürem ise 15 dk. Bir gün oturup bunu düşündüm. Ve sonra yemek yapma olayını bıraktım. Şimdilerde, evde teksem, dolabımda bulunan bütün sebzelerden müteşekkil bir salata yapıyorum. Bu bana yetiyor. Yapması da yemesi de çok keyifli ve az zahmetli. Sebzeler dışında, konserve mısır ve ton balığı da ekliyorum. Evimden eksik etmemeye çalıştığım sos ise nar ekşisi. Salata yapma kültürü bende oturdu artık. Gittiğim yerlerde yemek yapılıyorsa, salatayı yapabileceğimi teklif edip, izin verirlerse yapıyorum. Salata dışında, rakıya mezeler var bi de… 😂


mehmetfix

Bu benim en çok merak ettiğim konulardan biriydi. Cevapları çok beğendim. Ben genelde baklagil ve sebze yiyorum. Aslında tam olarak sağlıklı olduğu için değil de tadını sevdiğim için baklagil türü şeyler yiyorum. Yıllardır genel olarak yediğim şeyler baklagil salataları ve artık nadiren tavuk. Artık genel olarak 2 haftada bir tavuk yiyorum. Yaklaşık 6 aydır artık daha az tavuk yiyorum. Daha çok balık yemeyi tercih ediyorum. Çünkü balık daha hızlı ve daha lezzetli.

Baklagil salataları için örnek olarak: barbunyaları haşlarım, domates, salatalık, tahin ve bazen de ton balığı ekleyip yaparım. Bunun dışında ben Ege usulü zeytinyağlı sebze yemeklerini çok severim. Margarin türü yağlardan ve hayvansal yağlardan nefret ederim. Bu tür yağlardan midem bulanır. Mesela pilav yapsam asla margarin ya da tereyağıyla yapmam. Zeytinyağı ya da ayçiçek yağı kullanırım.

Daha çok bitki bazlı beslenmenin bana verdiği en büyük şey ise daha fazla enerji ve daha fazla berrak bir zihin. Eski zamanlarıma göre çok daha farklı ve iyiyim. Bununla ilgili izlediğim belgesellerde yaşanan şeylerin neredeyse hepsini ben kendim yaşadım diyebilirim.

Ama yine de şunu söylemek isterim ki tam olarak vegan vejetaryen değilim. Sadece daha çok bitki bazlı beslenme düzenim var. Yani kendime has bir beslenme düzeni diyebilirim 😊


bilginselcuk

Benim en güzel yaptığım şey Akdeniz salata çeşitleri. Evde genellikle salatayı ben yaparım. Yaptığım salata için kendime özel sosum bile mevcut. Ama salatayı güzel yapan şey zeytinyağı.

snlbaskurt

Herkese merhaba. Öncelikle @damla ‘ya bu sorusu için teşekkür ederim. Aslında ben pek yemek yapmayı beceremem. Ama yapmayı sevdiğim yemekler mangalda pişen etler diyebilirm. Et, balık veya tavuk farketmeksizin mangalda birşeyler pişirmeyi ve özellikle de onları yemeyi çok severim. 😃

baycan

Herkese merhaba arkadaşlar öncelikle damla'ya bu lezzetli sorusu için çok teşekkür ederim 🙏🥳 mutfakta çok vakit geçirmeyi sevmeyen biri olarak yemek yapmayı çok sevdiğimi söylenemez ama mecburen yapmak zorunda olduğum yemekler var tabii ki karnımızı doyurmak zorundayız aç yaşayamıyoruz.😂 Oğlum çok yemek seçen biri olduğu için ona uygun yemekler yapmaya çalışıyorum daha çok tavuk, köfte, pilav, kuru fasulye, nohut, patates kızartması bu tarz yemekler pişiriyorum. Yaprak sarmasını da çok nadir olarak yapıyorum oğlum yaprak sarmasını da çok sever. Ben her türlü yemeği severim özellikle sebze yemeklerine bayılırım. Annem buradayken bol bol sebze yemeği yiyordum annem gidince hem oğlum hem kendine ayrı yemek yapmıyorum. Daha çok oğlum ağırlıklı besleniyoruz. Ben canım istediği zaman dışarıdan sebze yemeği yiyorum. Malesef mutfakta vakit geçirmeyi sevmiyorum . Eve girişim neredeyse 7'yi buluyor, Bu saatten sonra mutfakta saatlerce yemek hazırlamak da işkence gibi geliyor. Annem varken yemek isleri çok güzeldi. ☺️ O ağır yemekleri yapardı ben de pasta börek tarzı şeyler yapardım. Sofra günümüzde de size zencefilli muhallebili revani tatlımdan ikram edeceğim. 🥳

benyamin

Bu soruya uzun uzun cevaplar yazmak isterdim ama elimden bir suru is yapmak gelsede yemek konusunda bilgim sifir hic yemek arayan biri olmadigim icin esim evde yoksa bal recel peynir yiyip gunlerce yasayabilirim yemek konusunda tek bilgim yumurta haşlamak ve tavada yapmak ☺️😅😅😅

bilgin70

İyi akşamlar dostlarım.

Öncelikle sorusu için @damla ya teşekkür ederim🌼

Soruya verilen cevapların büyük bir bölümünü okudum ve açıkcası hiç şaşırmadım. Erkekler genellikle daha kısa kızlar ise uzun uzun yazmış 😀
Malesef ben de yemek konularında iyi değilim. Ama mangal yapmayı çok seviyorum. Mangalda her türlü şeyi pişirmeyi çok severim özellikle et, tavuk.. Onun dışında yapmaktan hoşlandığım bir yemek yok maalesef 😅


akkann

Merhaba arkadaşlar, Genelde et yemeklerini iyi yapıyorum. Buna pilavı da dahil edebiliriz. Üniversitede evin aşçısı bendim. Haftada iki üç defa pilav üstü ciğer yerdik. Çok sık yaptığım için bu ikisinde özellikle uzmanlaşmış olabilirim 🙂

oneplanet

Benim yapmayı en sevdiğim yemek pirinç pilavı. Pirinç pilavı bizim sofraların vazgeçilmezidir. Kullandığımız pirinç marketlerde “yasemin” pirinci olarak satılan ince-uzun taneli olanlardan. Memleketimin İran’a sınırı olduğundan bu pirinç oradan gelirdi. İran Pirinci olarak adlandırıyoruz biz. Gördüğüm kadarıyla pirinç pilavını yağda kızartıp sonradan sıcak su ekleniyor ve demlenmesi beklenir. Bizde ise önce pirinç pilavı sıcak suda haşlanır. Pirinç taneleri tam yumuşamadan suyu süzülür ve demlenmesi için taneler tencereye dökülür. Biz genelde tereyağı ve et suyu ekler ve demlemeye bırakırız. Kırmızı ya da tavuk eti konulmak istenirse bunu tencerenin altına koyup sonra pirinç tanelerini üzerine dökeriz. Bu yöntemle pilavın lapa olma ihtimali daha düşük. Şimdi olsa bir tabak dolusu yerim sanırım☺️ Sorusu için @damla’ya teşekkürler.

sudefteri

Herkese merhaba. 🙋‍♀️

Genelde değişik lezzetler tatmayı ve yapmayı çok severim. Eskiden yemek kitaplarından, sonraları da internetten bakarak denediğim ve beğendiğim çok şey oldu. Hatta bu işte ilerleyince bazı değişiklikler yaptım ve en sonunda da tamamen kendime özgü tarifler geliştirdim. Özenle süsleyip püslediğim yemek tarifi defterim bile var. :d

Bir de kopyalamada iyi olduğumu düşünüyorum. Yediğim bir yemeğin çok benzerini yapabiliyorum. :) Tam bir Masterchef aday adayıyım diyebilirim. Şef tabaklarının aynısını yapıp sıkça dokunulmazlık alırdım kesin. 🙆‍♀️
Ama şimdilik sıkı bir izleyicisiyim, oradaki yemekler haricinde insan ilişkilerini de takip etmek hoşuma gidiyor.

Bunca latifeden sonra bu keyifli sorunun cevabına gelecek olursam, kek-kurabiye-börek-salata gibi 'gün menüleri'ni yapmayı severim. Hamura şekil vermek ve bisküvili pasta, muhallebi tarzı şeyleri yapmak inanılmaz keyif veriyor.
Ayrıca ailenin kadrolu baklava dilimleyicisiyim. Hatta bir fotoğraf bulursam aşağıya eklerim. :d

Aslında hangi yemeği yaparsak yapalım, sevdiklerimizin yiyeceğini bilmek onu lezzetli kılıyor bence. Bir klişe olan "İçine sevgimi kattım." cümlesine tüm kalbimle inanıyorum. Severek yapılan her yemek yiyenlere şifâdır.🎈


kirazay

Merhabalar. İlk defa etkinlik sorusuna cevap veriyorum bu sebeple biraz heyecanlıyım . Ben genel olarak yemek yapmayı seviyorum özele inersem de fırında tavuk yapmayı seviyorum. Fırında tavuk hem yapması kolay hemde soslar ve baharatlar ile çok lezzetli bir yemek oluyor. Misafir ağırladığımda çoğunlukla fırında tavuk patates yapıyorum. Sorusu için @damla ya teşekkür ederim 😊🌼

Teşekkür ederiz...

Türkçe yazıları her daim destekleyen değerli witnesslarımız @emrebeyler ve @deathwing 'e sonsuz teşekkürler. 🌼 Witness oylarını vermeyen arkadaşlarımız varsa buradan oylarınızı vermenizi öneririz: https://wallet.hive.blog/~witnesses

Görseller için

ruen
'e, cent delegasyonları için
anadolu
'ya, etkinlik organizasyonları için
baycan
,
uzercanan
ve
sudefteri
'ne, doğum günü organizasyonları için
incublus
'a, Hive bağışları ve Türkçe yazılara destekleri için
emrebeyler
,
deathwing
,
muratkbesiroglu
,
ahmetay
,
stellify
,
passenger777
,
mehmetfix
,
wagner32
,
dusunenkalpp
,
mukadder
,
trouvaille
,
videoaddiction
,
crazygirl777
,
motivationrainn
,
benyamin
,
bilgin70
,
pinkfurby
,
oneplanet
,
kirazay
,
flsfserkan
,
ipexito
,
fetch
,
mttok
,
baboz
,
akkan
,
ezgicop
,
bilginhilal
,
bilginselcuk
,
snlbaskurt
,
sezermehmet
,
canser
,
sunsan
ve Trliste'yi destekleyen, etkinliklerimize katılan ve emek veren tüm üyelerimize teşekkür ederiz.

Etkinliklerimiz devam edecek, katılımlarınızı bekliyoruz. 🌼


Önceki Etkinliklerimizden...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38


H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
375 Comments
Ecency