Muzlu Yeşil Renkli Kek Denemesi

Merhabalar. Geçen gün, her zamanki gibi vanilyalı kek yapacaktım. Muzu püre haline getirip hamura attım, çok güzel muzlu bir kek oldu. Evde bitkisel mavi gıda boyası da vardı, biraz da ondan kattım yeşil oldu ama tatlı gözüktü gözüme, koymak şart değil :) Nasıl yaptığımdan bahsetmek istedim.

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 buçuk su bardağı un
vanilya ve kabartma tozu
1 adet bütün muz
İsteğe bağlı bitkisel gıda boyası


  1. aşamada, yumurtaları ve şekeri kaba koyuyoruz, sonra da onları iyice çırpıyoruz. Sonra, sütü koyuyoruz. Bir adet muzu çatalla püre haline getirip bu hamurun içine atıyoruz.

grid1.png

Daha sonra, unu göz kararı ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Ben gıda boyasını bu aşamadan sonra attım. Sıvı yağ ile yağladığım kek kalıbına hamuru döküyoruz ve 180 derecede yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.

grid2.png

Dışı normal kek gibiydi içi yemyeşil oldu benimkinin :) Evde pembe falan olsaydı daha güzel dururdu aslında ıspanaklı gibi duruyor uzaktan. Yerken muz tadı aldım ve keke oldukça yakışmış. Afiyet olsun.

son.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
5 Comments