Zimní Ticholovec

Na Nový rok roku 2011 jsem vyrazil na Přešticko. Nedaleko vesnice Příchovice najdeme kopec se zajímavým jménem Ticholovec.

V lese nad vsí najdeme malou skalku, kde je namalována postava sv. Vojtěcha.

Zde si můžeme přečíst pověst, která se k místu váže a která nám vysvětlí, jak vzniklo jméno této hory.

Místo je velice malebné a já se rozhodl, že jej navštívím v zimě. Zimní turistika má svá specifika, ale když se dobře oblečeme a vybavíme, můžeme směle vyrazit.

Svoji pouť začnu u starobylého románského kostelíku ve Vícově

Zimní Vícov.jpg

Odtud už přejdu k Příchovickému zámku

Příchovický zámek.jpg

Podél potoka půjdu až pod Ticholovec

Příchovický potok.jpg

U kapličky nalezneme staletou lípu

Památná lípa pod Ticholovcem.jpg

Zastavím se u kapličky

Kaplička pod Ticholovcem.jpg

Nahlédnu dovnitř. Nechybí tu ani krásná poezie obyvatelky místní vesničky

Interiér kapličky pod Ticholovcem.jpg

Od kapličky to už není daleko ke skalce s malbou sv. Vojtěcha

Malba sv Vojtěcha v zimě.jpg

Jsme na místě. Malba je krásně restaurována a sv. Vojtěch září. Místo má kouzelnou atmosféru.

Detail obrazu sv Vojtěcha.jpg

Ještě jsem se toulal pár hodin po kraji. Po kraji, kde před staletími kráčel biskup Vojtěch, se mi kráčelo lehce. Prošel jsem pár lesů i kopců v okolí až do západu slunce. Byl to hezký zimní výlet.

Zapadající slunce nad Přešticemi.jpg

Steemit logo JJ.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now