Cesta do Portugalska

photo.png
S přítelem rádi cestujeme, ale zásadně na vlastní pěst, bez cestovky. Přemýšleli jsme kam vyrazit a napadlo nás Portugalsko. Četli jsme, že v Portugalsku mají čisté, dobře zařízené campy a tak jsme s sebou táhli i stan a spacáky. Krásná země, oceán, vlny, surfing, káva, víno, jídlo atd. Nalezli jsme za fajn cenu let z Berlína do Lisabonu a tak jsme nasedli do žluťáka a hurá nach Berlin. Takhle toho člověk víc uvidí, zažije a ještě může paradoxně ušetřit. Za pár hodin jsme byli v prvním cíli. V Berlíně jsme strávili den a půl. Pamatuji si jen rovinu, svezete se do centra a můžete už jen chodit, chodit, chodit… poklidné centrum bez přemrštěného provozu, trabanti, muzea, architektura a umění nejen jako East side gallery, turecké trhy, jídlo (potěšilo mě, že hodně myslí i na vegetariány a vegany), cyklista kam se podíváš… a nenažrané berlínské vosy – stačilo si cokoliv načít a do minuty tam byly…všude… vždy… celkově mě překvapilo, jak na mě Berlín působil poklidně, uvolněně. Jediné co mě iritovalo, bylo chování lidí u židovského památníku. Dost zajímavým způsobem si s tím poradil izraelský spisovatel a satirik Shakak Shapiro. Sbírá po sociálních sítích selfie a následně je upravuje a zasazuje do prostředí z koncentračních táborů, schválně někdy mrkněte. Podle mě to donutí člověka se zamyslet.
IMG-1543.JPG

IMG-1587.JPG

IMG-1586.JPG

IMG-1588.JPG

IMG-1584.JPG

Lisabon
Paradoxně oproti Berlínu mi přišel Lisabon daleko více hektický, více aut, lidí. Trochu jako Praha, asi. Měli jsme půjčené auto a tak jsme zapluli do tamního provozu…wow… a to hlavně díky kruhovému objezdu Praca Marques do Pombal. Je to kruhový objezd s x pruhy, což nebyla ta hlavní věc, co nás/především mě překvapila. Když do něj vjedete, tak uvnitř jsou semafory, které vám hodí červenou, jste lehce zaskočeni, ale zastavíte… a pustíte další, kteří se s vámi taky chtějí točit :D Zpětně tomuto systému i proč tam jsou rozumím… ale tehda jsem ani nedutala a obdivovala přítele. Nalezli jsme podzemní garáž, našli náš hostel a šli jsme se procházet. Malebné uličky, domy ozdobené dlaždicemi, četné krámky s výbornými „pastel“ - tradiční koláček s vaječným krémem – doma jsem pak i pekla, vznikla nám tam nová závislost :), obchod čistě jen se sardinkami, pouliční muzikanti. U věže s výtahem Santa Justa, si do dneška vybavuji ten pocit- kolik jsem už toho zažila a viděla a nejen to, že jsem snídala v Berlíně a večeřela v Lisabonu.

IMG-1598.JPG

Následující den to bylo jasné – Alfama. Historická čtvrť s úzkými uličkami, schody, malými bary, restauracemi, je snadné zde zabloudit, ale to člověku vadit nemůže :) Na jedné terase jsme se zastavili a jen tak seděli, možná i hodinu. Na tomto místě byl úžasný výhled a vedle nás hrál místní umělec – měla jsem za to, že zahrál i Nohavicu?
IMG-1610.JPG

Ujdete pár metrů a další krásné zákoutí, kde byste mohli sedět opět hodinu i víc. Každou chvíli kolem vás projede žlutá historická tramvaj, zavoní další pastelárna a vy už neodoláte a dáte si ke koláčku i výbornou, silnou kávu za 80 centů.. ááá. Tuším, že kousek od Évory jsme měli i za 60 centů, ale to až dál. Náš čas se v Lisabonu pomalu chýlil ke konci. Večer jsme už chtěli spát u megalitů Megalithic enclosure of Almendres (130 km). Než jsme, ale přejeli most Ponte 25 de Abril (skoro k nerozenání od mostu v San Fransiscu), čekala nás poslední zastávka – LX Factory, kde mají jeden z nejúžasnějších krámků s knihami. Vážně. Naše cestování trvalo celkem 13 dní a v tuto chvíli jsem na dni číslo 3, proto to v tuto chvíli na chvíli pozastavím pokračování zas příště :)

IMG-1624.JPG

IMG-1656.JPG

IMG-1658.JPG

IMG-1643.JPG

IMG_20180816_145659.jpg
IMG_20180815_214329.jpg

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center