Válka se svrabem

Nedávno tu krakonos psal svůj příběh z kožního oddělení. Inspirovalo mě to k napsání mého příběhu, týkajícího se také kožního problému.

mast(zdroj: pixabay.com)

Jednoho dne přijel náš mladý po pár týdnech ze školy domů. Večer jsme seděli u televize a já si všiml, že se stále vrtí a drbe. Prý ho svědí tělo. Začalo to během večera. Posílal jsem ho se osprchovat, ale nepomohlo to.

V neděli odjel zpět do školy. No a večer u televize jsem se začal drbat já. Svědila mě půlka těla. Ráno jsem se telefonicky spojil se synem a ptal se ho, co to k nám přinesl za breberky. Kde se pohybuje a s kým se stýká. On nic neví. Třeba něco chytil v tramvaji. Musel dorazit domů a zašli jsme spolu k obvodní lékařce.

Že by alergie?

Lékařku máme společnou. Je odbornice na různé alergie a tak její diagnóza byla alergie. Nasadila oběma nějaké léky a poslala domů. Syn odjel zpět do školy. Prý ho to přešlo asi za dva dny. Já po čtrnácti dnech se stále drbal jak zablešený pes.

Alergie to asi nebude. Svěřuji se postupně svému okolí. Vyrážky žádne nevidím. Výraznější fleky také ne. Svým googlem vzdělaným okem se můj otec podíval na moje panděro a prohlásil, že to bude svrab. Prý už jsem prožraný jak ementál.

Kožařka má svou diagnózu

Druhý den vedly mé kroky ke kožařce. Nechtěl jsem ji nijak navádět a tak čekal na její ortel. Po podrobném prohlédnutí došla ke stejnému zjištění jako můj otec. Je to svrab. Předepsala mi okamžitě mast. Jednu mi dala ještě pro syna a jednu pro manželku. Stačí potřít celé tělo a nechat asi osm hodin působit. Doma vše odsvrabit. Do týdne by měl být klid.

Po návratu domů začala celodenní akce. Já natřel ženu, ona mě. Mrazák se nacpal hadrama. Zbytek šel do velkých pytlů a uzavíralo. Vysávalo se, kartáčovalo, pralo na vysoké teploty, vysušovalo. Zavedlo se koupání v bylinkách dle babských rad.

Dny ubíhaly a ty potvory se nechtěly vzdát. Teda zase jen u mě. Žena opět bez nějakých příznaků. A syn s radosti oznamoval, že má stále klid.

Tak se šlo opět na kožní. Paní doktorka překvapená. Účinnost masti je vysoká, tak co tam dělám. Opět mě prohlédla a naordinovala další várku. Tentokrát jen pro mě a manželku. Syn měl zůstat na škole a zatím se nevracet do "zamořeného" prostředí.

uklid(zdroj: pixabay.com)

Celá odsvrabovací akce začala doma nanovo. A nic. Po týdnu mířím opět na kožní. Lékařka nevěřícně kroutí hlavou. Prohlásila, že jsem nějaký zvláštní případ. Obvolává kolegy. Po konzultaci dostávám sírovou mast. Namazat celé tělo a tři dny v tom chodit.

Potřen "vazelínou"

Hrůza. Smrdí to jak luciferova noha. Celý mastný, olepený. Doma zavřený na tři dny. Počítal jsem každou hodinku. A samozřejmě další domácí úklidová a odsvrabovací akce. Má drahá polovička už toho měla dost. Polovina oblečení se už vyhodila. Starší ložní prádlo šlo také do kontejnerů. Nakupovaly se nové hadry.

Po třech dnech přišla úleva. Člověk se mohl krásně osprchovat a dostat ze sebe tu "vazelínu". Ta teplá voda působila tak krásně. A čím teplejší byla, tím to bylo příjemnější. Citlivá kůže byla v sedmém nebi. Žena prohlásila, že se tvářim blaženě, jako kdyby mě nenapadl svrab ale nějaké "šukamilky".

V následujících dnech mí "fanoušci" kolem očekávali mou reakci. Zda ta smradlavá kůra pomohla či nikoliv. Týden tělo svědilo, ale já den po dni doufal, že ty malé bestie zhynou, podráždění se zahojí a vše bude jak má. Marně. Ani po čtrnácti dnech nic. Jít opět ke kožní se mi už nechtělo. Asi jsem opravdu nějaký exot.

Další měsíc zkouším různé koupele, mastě. Do té doby jsem netušil, čím včím se dá léčit. Manželka má ráda pokojové rostliny a doma jich máme opravdu hodně. Skoro většina se dá použít k nějaké léčbě. Ale také nic.

Po měsících přišlo odhalení

Zázrak přišel asi po pěti měsících mého trápení. Ležel jsem tak u televize a cítil se po delší době v pohodě. Nic mě nesvědilo. Že by přišel kýžený okamžik? Druhý den opět pohoda. A další dny. Jak je to možné?

K vyřešení záhady došlo asi po dalších čtrnácti dnech. Bylo mi zima a vytáhl ze skříně svou přikrývku. Zalezl pod ní a ouha. Do deseti minut je "svrab" zpět. Byla to ta deka. Mé problémy začaly, když mi ji žena dala na přikrytí. Poprvé to bylo v době prvních příznaků. To byl u nás tenkrát i syn a deku si asi půjčil. Před nějakou dobou ji schovala a tyto příznaky mi zmizely.

Nyní už je přikrývka v popelnici. A svrab nadobro zmizel taky.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now