After a long time, I decided to participate in a tournament at Splinterlands to test my skills against numerous Champion league players. The tournament I joined was the Ninhelm Wild Gold Invitational, precisely because it follows the rules of Wild Ranked and is limited to the Gold league (I am Gold I and play in Wild Ranked).
In total, there were 154 participants. Considering that prizes are awarded up to the 128th position, one could say the entry is "free", as the minimum prize is 15 SPS
I admit that in the initial battles, I felt confident. However, as my opponents deployed their teams, I realized there is still a lot to learn to compete adequately against these players. My final result was 5 wins and 6 losses. Initially, this score placed me in 40th position, but as other players battled, my position gradually dropped, shattering my hopes of finishing in the top 64.
The dream was short-lived, and after the first round, my position fell to 85th place. Despite this, some matches were quite interesting, and I want to share one with you.
In this battle, my goal was to create a composition focused on evasion, given the What Doesn't Kill You rule in play. To achieve this, I used the Phantom of the Abyss to protect the backline from any Sneak
Unfortunately, the opponent did not choose any cards with the Sneak
Scar's high damage, which would have been a great asset, turned into a negative in this situation, as the ability reduced its 6 damage to only 1, significantly increasing my main tank's survival capability, leading to a significant victory for my team.
Although I didn't achieve better positions to win great prizes (at least 10x the entry fee), I at least managed to recover the invested amount and had excellent experiences battling against some of the best Splinterlands players, which will always help you become a better player!
Thank you so much to everyone who read this far, I hope you enjoyed it. If you like my content, I ask you to send your vote on the post and follow my profile so you can read future posts.
Depois de muito tempo eu resolvi participar de um torneio no Splinterlands para testar minhas habilidades contra inúmeros jogadores da liga Champion. O torneio que eu me inscrevi foi o Ninhelm Wild Gold Invitational justamente por seguir as regras da Wild Ranked e ser limitado até a liga Gold (eu sou Gold I e jogo na Wild Ranked).
No total foram 154 inscritos, se considerarmos que as premiações abrangem até a 128ª colocação, podemos dizer que a entrada é "grátis" já que a premiação mínima é de 15 SPS
Eu admito que nas primeiras batalhas eu até fiquei confiante, porém conforme meus oponentes foram enviandos seus times eu percebi que ainda falta muito para conseguir disputar adequadamente contra esses jogadores. Meu resultado final foi de 5 vitórias e 6 derrotas, a princípio essa pontuação me colocou na 40ª posição porém conforme outros jogadores foram batalhando, essa posição foi caindo gradativamente e matando minhas esperanças de terminar entre o top 64.
O sonho durou pouco e quando a primeira rodada foi finalizada minha posição caiu para 85º colocado. Apesar disso algumas partidas foram bem interessantes e eu quero compartilhar uma delas com vocês.
Nessa batalha meu objetivo foi criar uma composição focada na esquiva já que havia a regra What Doesn't Kill You em jogo, para atingir esse objetivo eu utilizei o Phantom of the Abyss para proteger a backline de qualquer Sneak
Infelizmente o oponente não escolheu nenhuma carta com a habilidade Sneak
O alto dano do Scar que outrora seria uma ótima qualidade, nesta ocasião se tornou negativo pois a habilidade reduz seus 6 de dano para apenas 1, aumentando bastante a capacidade de sobrevivência do meu tank principal que conseguiu se manter vivo durante toda a partida, resultando em uma grande vitória para o meu time.
Apesar de eu não ter conseguido alcançar melhores posições para ganhar ótimos prêmios (no mínimo 10x o valor da entrada) eu consegui pelo menos recuperar o valor investido na entrada e tive ótimas experiências batalhando contra alguns dos melhores jogadores do Splinterlands e isso sempre te ajudará a se tornar um jogador melhor!
Muito obrigado a todos que leram até aqui, espero que tenham gostado. Se vocês curtirem meus conteúdos, peço que deixem o seu voto na postagem e sigam o meu perfil para poderem acompanhar as futuras postagens.