Tamam mıyız

tamammıyız.jpg
Youtube Up Next'ten geldiğince çok olumlu yaklaşmadım. Çağan Irmak'a biraz önyargılıyım. Her filmini zevkle izlememe rağmen önyargım değişmeyecek sanırım. Yaptığı her işte can alıcı müziği doğru görüntüyle birleştirip izleyici arabesk içinde boğup duygusal yakalamaya çalışıyor gibi geliyor. Yine de izledim.

Film ilginç başladı. İki önemli karakterden İhsan (Aras Bulut İynemli) Temmuz'un (Deniz Celiloğlu) rüyasına girip kendine çağırıyor. Zaten boktan bir hayatı olan Temmuz daha da zor günler geçiriyor. Alkolle ilgili ciddi sorunlar yaşarken, alkol yüzünden kız arkadaşı da terkediyor ve ayrılırken aldığı veda mailinde bir çok şeyle yüzleşmek zorunda kalıyor ki, ciddi anlamda dibe vuruyor. Bir gün parkta otururken kolları ve bacakları olmayan İhsan'ı annesi götürürken gözgöze geliyorlar ve onu takip etmeye başlıyor. Bir takım yalanlar attıktan sonra onları sosyal bir yardım çerçevesinde İhsan'la birlikte vakit geçirmeye ikna ediyor. Film bundan sonra başlıyor diyebilirim.

Temmuz hayatta her şeyin bir sebebi olduğuna inanıyor. Buna o kadar çok inanmış ki, önemli kararlarını dahi totemlerle alıyor. Bir şey yapması gerektiğinde, o şeyi yapması gerektiğini karşısında olay hadise nasıl gelecekse kendini haber etmesini bekliyor. Bu yüzden de rüyasında gördüğü İhsan'ı gördüğünde peşini bırakmıyor. Onu rüyasında görmesinin ona gitmesinin önemli bir sebebi olduğunu düşünüyor.

Nitekim İhsan, Temmuz'dan onu öldürmesini istiyor. Bir araya geliş amaçlarının bu olduğunu, onun da Temmuz'u rüyasında gördüğünü söylüyor. Bu fikirden başta hoşlanmayan Temmuz yavaş yavaş fikre alışıyor ve öldürmeyi kabul etmiyor. Yalnız İhsan'dan onlara vakit kazandıracaklar şartlar istiyor. Bitmesi gereken bir kitap ve İhsan'ın hayatta yapmak istediği bir şey istemesi. Başka şansı olmayan İhsan kabul ediyor tabi.

Bu süreçte birbirlerini tanıma fırsatı tanıyorlar, ve Temmuz'un hayatı 360 derece dönüyor. İhsan'a el ayak olup ona iyi gelirken aslında İhsan da Temmuz'a çok iyi geliyor. Temmuz, İhsan'ı kendi evine getiriyor. Varlıklı annesi tarafından İhsan'a ve annesine yardım edilmesini sağlıyor. Fakat bundan rahatsız olan İhsan Temmuz'a daha fazla alışmadan artık ölmek istediğini söylüyor. Bunun üzerine Temmuz kararını veriyor ve "birlikte ölecez" diyor. İhsan'ın son isteğini yerine getirmek adına afişteki sahnedeki yere çıkıyorlar ve afişteki alıntı orada sarfediliyor.

Filmin oyuncu kadrosu çok sağlam. Her biri kendini oyunculukta ispatlamaya çalışan oyuncular. Oyunculardan Deniz Celiloğlu'nu Kanıt dizisinden biliyorum. İyi oyuncu mu kötü oyuncu mu kararsızım çünkü çok fazla izlemedim. İzlediğim her 2 rol de birbirine benziyordu. Ama bana göre sempatik sevimli. Bu benim için olumlu. Bu filmde de başarılı buldum ben. Aras Bulut İynemli ise iyi bir oyuncu bence. İzlediğim bütün rollerinde bir karakter koyması gerekmiş ve hiç biri eğreti durmamış. Bu filmde de başkası oynasa bu kadar lezzetli olmazdı diye düşünüyorum.

Film dediğim gibi, Çağan Irmak ile başlaması benim için eksi oldu. Ama keyifle izledim. Muhtemelen yeni bir Çağan Irmak filmini izlediğimde keyif alacam. Konu çok özgündü, konunun işlenişi güzeldi. Çağan Irmak'ın şansı da bu olsa gerek.

Senaryo akıcılık: (10/10)
Kendini izlettirme: (8/10)
İzlerken iyi hissettirme: (9/10)
Oyunculuk: (9/10)
Overall: (9/10)

Ben şuradan sorunsuz izledim:

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center