DİNLENİLME İSTEĞİ

dinlemek.jpg

Çağın bi nevi hastalığı, Dinlenilme ihtiyacı. Etrafımızdaki çoğu insan dinlemek dışında konuşmak istiyor. Sürekli ben anlatayım sen dinle, sen anlatma olayı hakim. Anne; çocuğunu dinlemez sen sus ben doğrusunu anlatıyorum, arkadaş; benim şu problemim var ya da şu dersten kötü aldım, Ayşe-Veli ile tartıştım, öğretmen; sınıfının durumu kötü olduğunda önce neden böyle arkadaşlar diye sorup sınıfın cevabını dinlemeye tahammül edemeden tekrar kendisi konuşur ya da siz; ya kanka bir derdim var biraz dertleşelim mi dersiniz kankanız kabul eder başlarsınız konuşmaya.Girişi yaptınız iki dakika anlattınız sonra bi bakmışsınız yarım saattir kankanızın dertlerini dinliyorsunuz(tecrübe ile sabittir :D ) gibi birçok örnekle dinlenilme ihtiyacının ne kadar çok istenildiğini anlayabiliriz.

Vaziyet bu olunca aklıma "Dinlemeyi öğrenin" sözü gelir. Gerçekten de dinlemeyi öğrenmeli, empati kurabilmeli. Önce dinlemeli, gerçeği doğruyu öğrenmeli sonra konuşabilmeli insan.

Değerli steemit arkadaşlarım, etrafınızdaki insanlara daha dikkatli bakın belki hayatlarına ince dokunuşlar yapabileceğiniz, dinlemenize ihtiyaçları olanlar olabilir ;) Gözlemlediğim kadarıyla bu sonuçları çıkardım ve sizlerle de paylaşmak istedim :)

Foto: dinlemek
H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center