KENDİ SEBZELERİMİZİ YİYECEĞİZ (YEŞİLİZ ARTIK)

Merhabalar.

İki hafta önce bahçemize ektiğimiz soğan, maydanoz ve turplardan yeni haber var.

Bitkilerimizi iki hafta boyunca sulamayacaktık ve toprağa alışmalarını sağlayacaktık. Öyle yaptık. Geçtiğimiz pazar günü sulamaya başladık ve iki günde bir defa suladık. Çok fazla olmamakla beraber yağmurları hesap dışı tutuyorum.

20180413_154646.jpg

Soğanlarımız yerden yükselmeye başladı. Sulamaya başlamamızla beraber hız kazandılar. Tıpkı geçtiğimiz günlerde Bitcoinin ani volüm artışıyla hız kazanması gibi. Evet, aynen öyle oldu.

20180413_154635.jpg

Turplarda ise soğanlara nazaran daha yavaş bir hareketlenme var.
Biraz daha zaman geçip turpların yaprakları gelişince yaprakları koparmaya başlayacağız ve böylece bütün gücünü kökü için harcayarak kökü daha hızlı gelişecek.

20180413_154625.jpg

Sulamayı aşırı yapmıyorum. Sadece hortumla üzerine serpiştirecek biçimde suluyorum. Sanırım buna 'yağmurlama' diyorlar tarımda. Böylece bitkilerimizi strese sokmamış oluyoruz.

Bizim piyasalarda fazla al-sat yapmak zorunda hissedip bütün coinleri satın alarak düşüş yaşadıktan sonra yaşadığımız aşırı stresi yaşamasınlar istiyorum. Neyse ki ben bunları bitkilerim için düşünerek hareket ediyorum. Bizi düşünecek bir 'ben' yok; ona göre.

Maydanozlarımızdan ise hiç hareket yok. Sanırım zarara uğradılar; sıfıra indiler. Belki de daha geç uyanıyorlardır. Şu anki izlenimim ve yorumum sıfıra inmiş olmaları yönünde. O kadar küçük olmanın bir azizliği olmalı.

Toprak da acımasızdır.

Sebzeleri ekme aşamasını ilk yayınımdan okuyabilirsiniz.

Sevgiler.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center