Düşük kazançlar ve neden kazanamıyoruz. (Ağır eleştiri içerir)


Image Source

Son zamanlarda canımı sıkan bir konu var bu postu çok uzatmadan biraz o konuya değinmek istiyorum.

İlk olarak herkesin ağzında kaliteli içerik

"Kaliteli içerik", "#tr etiketine kaliteli içerik girelim", "özgün yazı yazalım", "şöyle ayrıntılı olsun", "böyle görsellere dikkat edelim" vb. daha bir çok şey söyleyen arkadaşlar var. Güzel bende sizinle aynı fikirdeyim. Çöp post olmasın, fakat şunun farkına da varalım. Kaliteli içerikle, çöp içeriğin arasında 50 cent oynuyor. Kaliteli içerik yazmak için, konuya son derece hakim bile olsanız; belli bir zamanı bilgisayar başında geçirmek zorunda kalıyorsunuz. Bir kaç satır bir şey eklemek için belki saatlerce araştırma yapıyorsunuz. İçerik, düzenleme, imla kuralları, resim araştırıyorsunuz. Tüm bunların sonunda ortaya bir yazı çıkıyor. Bu bahsettiğimiz "kaliteli içerik" ardından yayımlıyorsunuz. Eğer hiç bir bota başvurmazsanız, yazınız #trliste 'ye seçilse dahil 1 $'larda kalıyor ki zaten 7 gün geçinceye kadar bu meblağ da 90-80 centlere düşüyor. İğneyle kuyu kazıyoruz. Eski yazılarımı okuyanlar hatırlar belki, elimden geldiğince #tr etiketine kaliteli Türkçe içerik girmek için didindim durdum. İki satırlık yazılar yayınlamamak için her gün post yazmadım. Bir süre botlarla döndürmeye çalıştım. Zaten botlar olmasaydı yine o yazılar asla o paraları almazdı. (o paralar dediğimde 15-20$ lar)


Image Source

Çok sitem ediyorum farkındayım. Ama görüyorum ki bir kişi de çıkıp bu konuları dile getirmiyor. "Nasıl olacak bu işler?" demiyor. Bir kaç kişi haricinde geri kalan yazarlar yazı yazmayı tek tek bırakacaklar mı? Ya da #tr etiketi altında çöp yazılar yayımlanmaya devam mı edecek? İnsanlara da hak veriyorum. 3 sayfa yazı düzenliyorsunuz Wordpad 'de, botsuz 1$ ları zor görüyor. Ya da bir resim paylaşıp altına iki satır bir şey yazıyorsunuz, sizi seven arkadaş kitleniz yine aynı oylamayı yapıyor. Yukarıda da belirttiğim gibi belki bir kaç cent daha düşük vote alıyorsunuz fakat daha az zaman harcamış oluyorsunuz. Çok daha az...

Hatırlıyorum da ilk steemit'e katıldığım zamanlarda etkileşimin çok yarlı olduğundan bahsedilmişti. Yorum yapmanın, yorum almanın. Şimdilerde bundan bahseden yok. Türk topluluğunun en büyük eksiği dış etkileşiminin olmaması deniyordu. İçe kapalı bir topluluk olduğumuzdan kendi içimizde bile etkileşimin az olduğundan söz ediyordu. Sanırım hala öyle devam ediyor. Bakıyorum da ortada sürekli yorum yapıp etkileşim halinde olmaya çalışan 20 kişi var geri kalanı ne yapıyor? Burada aktif kaç kişiyiz hiç bir fikrim yok.


Image Source

Bence artık şu steemitten "nasıl para kazanılır" konularına şu yarışma, bu yarışma, bu bot, şu bot olaylarından bahsetmek yerine; "bu platformun sosyal bir platform olduğundan, etkileşimin ve sosyalleşmenin yanında bilgi paylaşımının ön planda olduğundan ve ne kadar çok sosyal çevrenizi artırırsanız yazılarınızın ulaşacağı kitle sayısının o derece artacağından ve buna bağlı olarak yazılarınızı oylayan sayısının artacağının mantığını kavramaya çalışmak gerektiğini insanlara aşılamak lazım diye düşünüyorum.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now