Atatürk Söke'de!

c1caa4a9-fba7-474d-a2d1-2761d2ce82fe.jpg

Bu görmüş olduğunuz fotoğrafı ziyarete gittiğim memleketim olan Aydın ilinin Söke ilçesinde çektim. Bu sokak benim ilkokul yıllarımda sık sık geçtiğim bir sokaktı. Hatırlıyorum da o zamanlar öğle arlarında okuldan çıkıp yemek yemek için bu sokaktan bol bol geçerdim. Yıkık dökük duvarlara sahip iken; düzenlemesi yapılarak şimdi böyle güzel bir hale kavuşmuş.

Duvarda, merkezde olacak şekilde iki sütun var. O sütunlara bakacak olursak:

İlk sütunda; Atatürk'ün ilk defa Söke'ye gelişini anlatmışlar. Mustafa Kemal Atatürk'ün Kuşadası'na davet edildiğini ve geleceğini duyan Sökeliler, Söke'ye de gelmesi ricasında bulunmuşlardır.

dd1a464f-5464-479d-abd7-cbe62bf3f7cd.jpg

İkinci sütunda ise; Atatürk'ün ikinci defa Söke'ye gelişi anlatılmış.

995e9a15-3ab0-4a8b-9b95-64f4c87d7f30.jpg

Sokağı gördüğüm zaman çok şaşırdım; hem eski anılarım gözümde canlandı hem de bu güzel düzenlemeyi çok sevdim. Eminim böyle bir düzenleme için Söke halkı da çok memnundur.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center