Trumpgiller Yanılgısı: Dünyayı Kendi Çevresinde Dönüyor Sanmak


Laf yeri geldiğinden "Koca koca insanlar" diyoruz. Hatta o kadar kocaman ki Devletin başına geçmişler.

Lakin 1 şeyi iyi yapmakla, her şeyi iyi yaptığını zannedecek kadar aymazlık içindeler. Ki iyi yaptıklarını iddia ettikleri şeyin de ne derece iyi olduğu tartışılır.

Biraz, "Pampa sen daha adını duymamışken, ben yıllar önce hesap açmıştım" modunda olacak belki ama Trump, başkanlık yarışına girmeden çok önce Zegin Baba Yoksul Baba kitabı (ve serisinin) yazarı Rober Kiyosaki ile birlikte kaleme aldıkları Why We want You To be Rich ile duymuştum.


 

İkisi de hayli çok zengin olmuş insanlardı ve zengin olma ipuçları veriyorlardı. Trump emlak dünyasından geliyordu ve gözü pek şekilde çoğu kimsenin cesaret edemediği işlere girmiş ve bolca kazançlı çıkmıştı.

Bir an kendinizi yerine koyun.
Paranız var. Satış ve kira geliri amacıyla, sizin kadar gelişmiş olmasa da hatırı sayılır bir şehrin en pahalı yerlerinden birinde masrafa girip, bir gökdelen dikmek için para harcar mıydınız? //kira demişken Trump Tower'ın havalı kiracıları arasında Rıza Sarraf da var, iktidar da ben olsam bu kozu kullanırdım ;)

Atıyorum, Malezya'da bunu yapmak için efor ve para sarf eder miydiniz?

Trump bunu ve çok daha fazlasını yapıp başardığını gördüğü için haklı olarak gözü pek bir halde.




Lakin her gözü pek kişi gibi, kendi yumruğunu demir yumruk sanıyor. Ve enikonu yanılıyor.

Yükselişi esnasında gördüklerini daima devam edecek sanıyor. Oysa böyle bir şey teknik olarak mümkün değil. Bkz: Moğollar, bkz: Osmanlı, bkz: Avusturya-Macaristan İmp.

İşin daha vahimi Trump ve Trump gibiler, olayı iyice kişiselleştiriyor ve şunu diyebiliyor:

Harika iş çıkartan birini nasıl azledebilirsiniz bilemiyorum. Şunu söyleyebilirim eğer herhangi bir zamanda azledilirsem bence piyasa (ABD ekonomisi) çöker. Herkes yoksullaşır.

Komik olduğu kadar, (iktidar) sarhoşluğunun kokusu da geliyor:
"İş çıkardım, o halde hiç bir konuda yargılanmamam lazım."

 


Görsel: 0wikipedia, sputniknews


Posted from my blog with SteemPress :

https://murattatar.xyz/trumpgiller-yanilgisi-dunyayi-kendi-cevresinde-donuyor-sanmak/

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now