Biraz tarihi eser :)

image

Bugun bir arkadaşıma gitmistim. Kahvelerimizi içtikten sonra sana güzel birseyler göstermek istiyorum dedi. Merakla arkadaşımı takip ettim ve oda ne ! evde küçük bir müze var sanki :)

image

Bu güzel tarihı eserleri denizden çıkarmışlar. Roma dönemine ait Anfora 2500 yıl öncesinden izler tasiyor. Üzerinde fosillesmis olan deniz canlıları özelliği bozulacagi düşünüldüğünden temizlenmeden öylece birakilmis. Romalilar anforalari şarap saklamak için kullaniyorlarmis.

image

Mermer sütunlar da başka bir kazı sırasında bulunmuş. Yine aynı şekilde Roma dönemine ait.

image

image

Mermer sütun parçaları üzerindeki yazıların şu an için ne olduğu bilinmese de sanırım arkadaşım öğrenmek için elinden geleni yapacaktır.

image

Bu tarihi eserler bulunduktan sonra müzeler müdürlüğüne evde koleksiyon yapıyoruz diye başvuruda bulunmuşlar. Muze Müdürlügünden bir ekip gelip incelemede bulunmuş. Tek tek sayım yapmış. Koleksiyonunu yapıyorum vermek istemiyorum deyince izin veriyorlarmis

Müze müdürlüğünden her yıl bir ekip gelip sayım yapacakmış tabii.

Böylece hem müze, hemde arkadaşımı ziyaret etmiş oldum:))

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center