Eti Senin, Kemiği ABD'nin! - Fulbright Eğitim Komisyonu

fullbright.jpg

Merhaba, bugünkü yazımda Türk 'Milli' Eğitim Sistemini büyük bir tahribata uğratmış ve uğratmaya devam eden Fulbright Eğitim Komisyonundan bahsedeceğim.
Yazılarımda gerçeklerden bahsetmeye çalışırken bir yandan da mümkün olduğunca kaynağı belirsiz komplo teorilerden uzak durmaya çalışıyorum. Şüphesiz ki benim yazılarımı dikkate alıp hayatından birkaç dakika ayıran kişilerin bilgi zehirlenmesi yaşamasını istemem.

Bu yazı iki bölümden oluşacak,

  • Fulbright Eğitim Komisyonu resmi sitesinden alınan bilgilere göre işin en masumane ve akademik hali.

  • Fulbright Eğitim Komisyonu resmiyetinden bağımsız, halk dilinde esasa dayalı anlatım.

  • 1. Bölüm - Fulbright (Resmi)

IMG_8943.jpg

Fulbright Eğitim Komisyonu, 1949 yılında ABD - Türkiye arasında ortaklaşa oluşturulmuş bir projedir. Bu proje, Türk halkı ve Amerikan halkı arasında bir köprü oluşturma ve sosyokültürel alışveriş içerisinde bulundurma amacıyla başlatılmıştır.

Türk üniversite mezunları, akademisyenler, sanatçılar vs. başka bir deyişle gelecek vaat eden insanlar Fulbright sayesinde ABD'de yetiştirilmektedir ve kişilerin eğitiminden başlamak üzere sosyal açıdan tüm burslulukları temin edilmektedir. (Bir nevi Türkiye'deki parlak insanların ABD'de burslu bir şekilde yetiştirilmesi diyebiliriz.)

Eğitim komisyonu kurulduğu günden bu yana 6.000'den fazla Türk insana eğitim bursu olanağı tanımıştır. ABD'de eğitilmiş akademisyen ve öğrenciler, bursun akabinde Türkiye'ye dönüp ülkeye yararlı işler yapmaktadırlar. Ofisin genel merkezi Ankara'dadır.

  • 2. Bölüm - Fulbright (Gayrıresmi)

fulbright-komisyonu.jpg

Fulbright Eğitim Komisyonu, 1949 yılında CHP (İnönü) döneminde imzalanmış ve hayata geçmiş bir eğitim bursu programıdır.

Bu program, Türk eğitim sistemini düzenlemekte ve müdahalelerde bulunmaktadır.

Kurulmuş eğitim komisyonunun 4'ü ABD vatandaşı, 4'ü TC vatandaşı olmak üzere 8 adet kurul üyesi bulunmasına karar verilmiştir.

Türkiye'deki ABD Büyükelçisi'nin Fulbright Komisyonunun onursal başkanı olmasına karar verilmiştir ve komisyonda kararlar alınırken 4-4 şeklinde oylama eşit kalırsa son söz hakkı büyükelçiye bırakılacaktır.
'Rivayete göre' bu 4 ABD Vatandaşının arasına CIA ajanlarını sıkıştırılmaktadır. Böylece Türk Milli Eğitimine sızma imkanı bulunulmaktadır.

Oktay Sinanoğlu, Banu Avar gibi saygıdeğer uzmanların da zaman zaman olumsuz atıfta bulunduğu bu komisyon, Milli Eğitimi 60 yılı aşkın süredir abluka altına almaktadır. Birçok Türk aydın tarafından " Türkiye'den insan alıp ajan olarak gönderme " olarak nitelendirilmiş bu programın aşırı geç kalınmış olmakla birlikte ülkeden süpürülmesi şarttır.

(Aktif zararı 1949-1970(?) yıllarında daha çok görülmüştür. Günümüzde ağırlıklı olarak burs hizmeti vermektedir)

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, çok yönlü bir sayfam var. Eğer yazım üslubumdan ve verdiğim bilgilerden hoşlandıysanız takibe alabilirsiniz!
Fulbright Eğitim Komisyonu hakkında yorumlarınızı bekliyorum.

KAYNAKÇA - SOURCE

1. Fotoğraf
2. Fotoğraf
3. Fotoğraf

Fulbright Resmi Sitesi
Eğitim Ajansı Haberi
Milli Gazete Yazısı
Wikipedia

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center