Üniversite Tek Ders Bitirme Sınavım

Yıl 2002 üniversite hayatım başladı. Çok değil 2 yıllık bir meslek yüksek okulu idi. Çocukluğumdan beri beraber okuduğumuz Himmet kardeşim ile seçimlerimiz yine aynıydı. Pamukkale Üniversitesi / Honaz Meslek Yüksek Okulu idi ilk tercihimiz ve ikimizde kredi yurtlar kurumunun yurduna yerleştik aynı odaya. 11 yıl geçmiş ve üstüne birde yüksek okula gelmiştik beraber. Çok güzel anılarımız oldu, çok güzel dostlar kardeşler edindik. Artık okulun bitme vakti gelmişti. Sınavlar bittiğinde tek dersim kaldığını farketmiştim. Zaten kalacağını da biliyordum. Muhasebeyi seviyor olmama karşın bilgisayarlı muhasebe dersinden kalmıştım. Çünkü derste eta vb programı sözel olarak okuyup anlatmışlardı. 1. dönem bitti ve yarı yıl tatili için evlerimize dağıldık. Artık tek dersi kalan yarı mezun bir öğrenci idim. 15 günlük tatil çok çabuk geçmişti. Yine dostlar ile toplanma vakti gelmişti. Okula gittim ve tek ders sınavı için sınav tarihini öğrendim. Sonrada okuldan ayrılıp iş bakmaya başladım.

honaz.jpeg

Sınav günü geldi çatı. Sınav için hazırlık yapmamıştım, kalacağım kesin ama kararlıydım girip bu dersi bitirip çıkacaktım. Bizim sınıfın ve yurtta aynı odayı paylaştığım Mithat kardeşimin defterini istedim sınav öncesi. Sınav günü gittim okula dersin hocasını görmeye. Hoca dersten çıkar çıkmaz takıldım peşine. Hocam ne zaman yapacaksınız sınavı diye. Sınav bitti demesiyle ne olduğumu şaşırdım. Nasıl hocam dedim saat söylemediniz nasıl biter sınav diye yalvar yakar odasına kadar gittim. Kapının kilidini açarken tamam Mehmet Ali ben ne zaman dersem o zaman sınava gireceksin. Ayrılma buralardan dedi. Sonunda beni sınav için çağırdı ve odasındaki masanın önünde bulunan koltuğa oturmamı söyledi. Tam karşımdaki masada yine öğretim görevlisi bir başka bayan hocamız vardı. Bana beyaz bir a4 kağıt uzattı sınavına gireceğim hoca. Aldım beklemeye başladım. Yaz soru demesiyle yazmaya başladım. Soru biter bitmez hocadan da ikaz gelmeyince başka soru olmayacağını düşündüm ve cevaplamaya başladım. Cevaplamaya başladım derken; Mithat kardeşimin defterini açıp konu ile ilgili sayfayı buldum ve o heyecanla soruyu yanıtlamaya koyuldum. Soru bitmek üzereydi ki Birsel hoca seslendi.

Napıyorsun Mehmet Ali!

sınav.jpg

İrkilmiştim ve soruyu cevaplıyorum hocam diyebildim. Ben sana sorular bitti dedim mi diye azarlamaya başladı. Neyse sakin olmam gerekiyordu çünkü son sınavdı. Hocam yazalım öyle ise deyip sakinleştirdim. İkinci soruyu yazdırdıktan sonra sordum bu sefer bitti mi sorularımız diye. Bittiğini söyledi ve bende önümdeki defterden bir sayfa daha çevirdim ve o sırada odadaki İlknur hocamız ah Mehmet Ali ah demez mi. Birsel hoca hemen döndü ne oldu hocam bir şey mi yapıyor dedi. Oda sağ olsun yok dedi ikinci soruyu beklemeden cevaba geçmiş ondan dedim dedi. Beni ispiyonlamak yerine kollamıştı. Birinci soruyu zaten ilk başta cevaplamıştım, ikinciyi de bitirince hocam bitti deyip kağıdı uzattım. Kağıdı aldı koca bir sıfır 😱 yazdı kağıda. Nasıl hocam dedim; anlattı birinci sorunun cevabı ikide yazmışsın ikiyi de birincide dedi. Hocam cevaplar doğru sıra numaraları mı karışık dedim. Evet aynen öyle o sebepten yine kaldın dedi. Hocam etmeyin eylemeyin olmadı. En sonunda hocam bu silgi buda kalem dedim. Artık elinizi vicdanınıza koyun ve lütfen numaraların yerlerini değiştiriverin 🤣 dedim. Neyse bir süre suratıma baktıktan sonra 100 dedi 🤓 ve o dersi A ile bitirdim. Çekeceğiniz kopyanın doğruluğundan emin olun. Çekmeyin diyemem; çünkü kopya gerekli.Bu arada @banjo desteğini esirgeme. Sen gelmezsen olmaz.

Görsel Kaynak: 1 2

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center