Kaliteli İçerik İçin ShutterStock, Peki ya Türkiye Şubesini Yapsak?

shutter_stock
imagesource
Merhaba arkadaşlar, bildiğiniz üzere ShutterStock telifsiz kaliteli görsellere ulaşmamızı sağlayan, kurumsal olarak bir çok firmanın kullandığı güzel bir platform. Ben de uzunca zamandır, benzeri siteleri araştırıyordum bu tarz ücretsiz lisanslar ile görsellerini kullanabileceğimiz yerler var mı diye.

shutter_stock_2

Freepik isimli website'yi buldum, çoğu ihtiyacımızı karşılayacak düzeyde görseller ve bir çok tasarımlar mevcut, ama yine insanın gözü ücretli olan içeriklere gitmiyor değil. Bu sebeple hem kendim için hem de ihtiyacı olan arkadaşlar için güzel bir fırsat yakaladım.

freepik

ShutterStock ücretlendirme tarifelerine baktığınızda, yıllık bir paket satın almazsanız, en uygun paketin tutarı 5 Görsel 49$ olarak fiyatlandırılmış durumda. Yani bir görsel için yaklaşık 10$ ödemek zorundasınız. Türkiye'de 10$ = 60 TL civarında bir rakam ediyor baktığınızda, anlık kur üzerinden hesapladığımızda. Neden dolar ile ödeme yapmak zorundayız, çünkü bu bizim sitemiz değil evet. Peki ya çözüm nedir? Yıllık paket satın alıp, TL üzerinden adet bazlı görsel satmak.

shutter_stock_1

Çalışmakta olduğum firmada aylık 750 görsel indirme paketi ile en üst paket satın alınmış durumda. Her ay yaklaşık 100 - 200 görsel indirme hakkını kullanamadan yaklaşık 500 indirme ile ay sonları geliyor. Ben de bu kalan indirme haklarından bir hizmet sunayım istedim size ve ihtiyacı olan arkadaşlara.

Hizmet bedeli olarak;
1 görsel = 20 TL olarak belirledim. (Değişebilir mi bilmiyorum rakiplere bağlı bir durum)

Şimdilik bir blog gönderisi olarak kalsa da, zaman içerisinde belki bir küçük web arayüzü üzerinden bu işe devam edebilirim. Yapmanız gereken tek şey, shutterstock'tan seçmiş olduğunuz görselin linkini bana yollamanız ve ödeme sonrasında görsel size mail yada wetransfer yolu ile gelecek.

Bu konu ile ilgili shutterstock türkiye tarzında bir çalışma var mı bilmiyorum, fakat bu tarz bir çalışma arz talep oranlarına bakılarak yapabiliriz diye düşünüyorum. Proje olarak ne dersiniz?

Mantığı anladınız, var olan yıllık üyelik üzerinden adet bazlı satış ve elbette bu işin ticareti olacak bir uygulamadan bahsediyorum.
Öneri, soru ve görüşlerinizi bekliyor olacağım.

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center