kadın - erkek - bitmeyen konular

Öncelikle hazırladığı içerikte bazı noktalarda yaklaşımı için @avina'yı eleştireceğim. Sonra da @avina'ya yaptığım eleştiriyi eleştireceğim. Kafalar karışık ama bir göz atın derim.

Ana sayfamda gezerken söylemezsem olmaz başlıklı yazıyı gördüm. Bana göre doğru şeyleri savunuyor olmasına rağmen açıkçası bazı yaklaşımlardan rahatsız olmuştum. Eleştirilerimi yazının yorumlarında yaptım zaten. Dileyen orada görebilir. Ben sadece @avina özelinde değil genel karşılaştığım noktalardan bir eleştiri yapmak istiyorum.

Kaynak

Kadınlara nasıl yaklaşmalıyız?

Böyle değil! Kadınlara nasıl yaklaşmalıyız diye başlık açılmaz. Bu başlık erkekleri üstün görmek demektir. Yani kadın haklarını savunduğumuzu zannederken "bakın erkekler! kadınlara saygılı olun, konuşarak sorunları çözmeye çalışın" denmemeli. Sanki bu bir lütufmuş gibi lanse edilmemeli.

Kadının korunması sorumluluğu... Gece yarılarında sayısız kadını eve bırakan biri olarak söylüyorum. Kadınlar erkeklerin korumasına muhtaç değil. Yolda onlara eşlik ederek korumaya çalışıyor muyum? E tabi bir bakıma. Fakat kimden koruyorum?

Kaynak

Suçlulardan, sapıklardan belki de katillerden. Mesele buysa benim de korunmaya ihtiyacım var. Aradaki tek fark şu; bir takım zihniyetsizler kadınların geç saatte tek başına dışarıda olmasını kendilerine pislikleri için verilmiş hak sayıyor. E sonuç ne? Erkekler güvensizliği yaratıp sonra çıkıp kahraman oluyor değil mi? Aynı halkın elindeki parayı alıp sonra yardım yaparak kahraman olan siyasi yönetimler gibi...

Kaç kez kafamdan geçti. Yanımda bir kadın var ama saldırıya uğrarsak ne yapabilirim ki? Şanslıysak bacağımıza aldığımız bıçak darbesi atardamara değmeden kurtuluruz. Ha evet erkeklikti değil mi? Kadınlar eline bıçak, silah alıp sokağa çıkmıyor diye şımardık sanıyorum.

ayrac1.png

Bir diğer yaklaşımımız şu;

Kadınlar harika yaratıklardır. Onlar sevilmeyi hakkediyor...

Değil abi. Kadınlar harika falan değil. Gereksiz övmeyin kadınları. Gereksiz övmeniz de kadınları bazı şeylere muhtaç gibi gösterir. Erkekler de kadınlar da harika değil. Bazı kadınlar harika bazı erkekler harika. Kimse kadın olmak gibi genetik bir tesadüf yüzünden harika olmaz. Kadınlarla ilgili yapılan saçma sapan benzetmeleri saymıyorum bile. En son twitter kullandığım dönemde şöyle bir etiket açmışlardı. #KadınDünyanınSüsüdür.

O etiketi açan da kullanan da beni savunmasın ya. Empati yapmaya çalışıyorum. Benim için güzel şeyler söylemeye çalışıyorlar ama bildiğin hakaret... Övsen övülmez sövsen sövülmez.

ayrac1.png

Kadın hakları konusunda hitap ettiğimiz kitle de yanlış. Neden sürekli erkeklere anlatmaya çalışıyoruz? Geçmişten gelen alışkanlıkları özümsemiş milyonlarca kadın varken neden birçok yazı, muhatabı sadece erkeklermiş gibi yazılıyor. Cahillik ya da düşünememe tüm insanlığın sorunu, sadece erkeklerin değil. "Erkeğinin sözünün geçmesinden memnun" bir sürü kadın var. Korunmak, kollanmak istenen bir sürü kadın var. Onlar da kişiliğinden ödün verip kendince rahat hayatı benimseyen ve erkeklerin bu konudaki aptalca yaklaşımlarını destekleyen saçma insan topluluğundan öte değildir.

Yani tüm kadınlar bu davanın haklı tarafı değil.

ayrac1.png

Bir de fiziksel gücünden çok etkilenen erkeklere sesleniyorum. Kadınları korumak gibi bir görev edinen pelerinsiz süper kahramanlar... Öncelikle şöyle bir gerçek var. Karşınıza çıkabilecek tüm tehlikelerin üstesinden gelebilecek kadar güçlü değilsiniz. Yani bazı durumlarda, kendinizce korumam gerekiyor dediğiniz kadınlardan farkınız yok. Yine de ilkel bir düşünce sistemi ile hareket ediyorsanız size şöyle bir soru sorayım. Üç erkek birlikte yaşıyorsunuz. İş, öğrencilik vs herhangi bir sebeple beraber yaşıyorsunuz. Evin sorumluluğu kimde? Diğerlerini koruması için en güçlü olan sorumluluk mu alıyor? Kadınlardan daha güçlüsünüz diye kendinize yetki veriyordunuz. Sizden fiziksel olarak daha güçlü biriyle yaşadığınızda korunma talep ediyor musunuz?

ayrac1.png

Gelelim bana...

Yaklaşımları için insanları eleştiriyorum. Diyorum ki;

Ne güzel yazmışsın. Niyetin güzel, kadınlar için dünya daha kolay bir yer olsun istiyorsun. Takdir ediyorum ama sen böyle bir dil kullanarak kadınlara farkında olmadan saygısızlık ediyorsun.

Söylemesem rahat edemem ama şöyle de bir gerçek var;

Eşini döven, "erkek adam" diye başlayan cümleler kuran bir insana ben bu şekilde ne anlatabilirim ki? Çok çok farklı sayfalardayız. Henüz insan sevmeyi öğrenememiş birine ben, "kadınları çiçeğe benzetme" desem ne olur? Belki de ona söylenmesi gereken "kadın dövmek delikanlılığa sığar mı?" gibi cümlelerdir. Hatta muhtemelen öyledir. O nedenle insanları eleştiriyorum ama kendi bulundukları sayfaya göre, anlatmaya çalıştıkları insanlara göre belki de doğrusunu onlar yapıyordur.

Bugün her zamankinden daha dağınığım. Okurken sizi yorarsa özür diliyorum. Düzeltmek için gereken enerjim yoktu.

doc-son.png

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center