Eğitim Sisteminin Etkileri

İnsan ve İhtiyaçlar

İnsanlar gereksinimlerine, borç, takas veya para olmadan erişebilseydi farklı davranırlardı. İnsanlar fiyat etiketleri olmasın ister. İnsanlar her istediğini alabilirse sabahtan akşama kadar yatar. Günümüzde insanlar parasal sistemin teşvik edici olduğuna ve hiç bir şey yapmazlar ise şevklerini kaybedeceklerine inanmaktadırlar. Amaç parasal sistemi desteklemenizi sağlamaktır. Her şey bunun üzerine kurulmuştur. Sistemden parayı çıkarttığınız zaman teşvik edecek şeyler değişir. İnsanlar gereksinimlerine erişince teşvik kaynakları değişir. Yeni teşvik kaynakları bulurlar. Örneğin hoşunuza giden bir resim yapmışsanız bunu seve seve diğer insanlara verirsiniz, satmazsınız.

images.jpgKaynak

Eğitim Sistemi

Günümüzdeki eğitim sistemi insanları iş için hazırlıyor. Çok özelleştirilmiş, genel kültür yok, insanlar pek çok konu hakkında bilgi sahibi değil. Eğer insanlar pek çok konu hakkında bilgili olsalardı savaşlar yaşanmayabilirdi. Eğitim çoğunlukla ezber tabanlı olduğundan sorun çözme konusunda yetersiz kalıyoruz. Eleştirel düşünmek için gereken bilgileri ne duygusal ne de bilimsel olarak alamıyorlar. Kaynak bazlı ekonomide eğitim daha da farklı olurdur. **Toplumun eğitimdeki hedefi; zihinsel gelişim ve gerçek potansiyelini kullanmaya itmek olmalı**. Çünkü temel felsefe; insanlar ne kadar zeki ise dünya o kadar zenginleşir. Çünkü herkes katkı sağlar. Kaynak bazlı ekonomide kurulan her şey topluma uyarlanabilir. Kaynak bazlı ekonomik sistem mükemmel değil. Fakat para bazlı sistemden çok daha iyidir. Çünkü mükemmele asla ulaşamayız.

unnamed.jpgKaynak

Yukarıdaki yazı bir belgeselden (Zeitgeist Addendum) alınmıştır ve dünyamızın ekonomik sistemi üzerinde sözü geçen kişi ve kurumların temel davranışlarını gözler önüne sermiştir. Başlığı "Eğitim Sisteminin Etkileri” olarak atmanın sebebinin amacı ise; sistemin hangi düşünceler üzerine kurulu olduğunu sizlere göstermektir. Ben de sistemin bu temel üzerine kurulu olduğuna inandığımdan dolayı bu paylaşımı sizlere sunuyorum.

Bu konu ile bağlantılı olarak yazmış olduğum diğer paylaşımlar:

DQmWHUZjHQFFJKUioxVAkfyHpKP4QYTyM2R5bqjQfHvsbUH.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now