Su İçmediğimde Neler Oldu?

Biliyorsunuz ki, yetişkin bir insan günde 2 ila 3 litre arası su tüketmelidir. Su ihtiyacı her ne kadar kişiye göre değişse de, ortalama rakam budur. Vücudun susuz kalma durumuna, dehidrasyon deniyor. İşte benim sahip olduğum şey de bu. Susama hissini pek hissetmediğim için susuz kaldım sanırım. Tabiki bu yaptığım şey bir hatadan ibaret. Bu hataların daha ağır sonuçlarına da katlandım. 6 ay önce böbreğimde kum çıktı, günlerce ağrı çektim. Bir de utanmadan su içmemeye devam ettim. Vücudumuzun büyük bir kısmının sudan oluştuğunu düşünürsek, hafife alınmayacak kadar önemli bir konu olduğunu görürüz. Ben hafife aldım ve başıma ilginç şeyler geldi. Gözlemlerimi aktarmak için bu yazıyı yazma kararı aldım.

Cilt Tipinde Değişiklik

En büyük yaşadığım değişiklik bu olsa gerek. Normal şartlarda benim akneye yatkın, karmadan yağlıya dönük bir cildim var. Eskiden yüzüme dokunduğumda yağ hissederdim, bu cildimin ürettiği doğal yağdı tabiki. Şuan artık cildim yağ üretemiyor. Su içmeyi bıraktıktan sonra, kuru cilt sahibi oldum. Yavaş yavaş cilt tipim değişti. Eskiden yağlı olan yanaklarım, şuan kuruluktan pütür pütür. Nemlendirici kullanarak dengelemeye çalışıyorum. Artık kuru ciltler için üretilen kozmetik ürünleri almak zorunda kalıyorum. Kuru cilde sahip olma duygusunu tattığımda, nefret ettim. Keşke yağlansa diyorum içimden. O da yetmezmiş gibi dudaklarım da kupkuru kaldı. Saç derimin de kuruduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Bu durum saça da zarar veriyor yani.

İdrar Rengi
Eskiden su içtiğim zamanlar idrar rengi bende diğer insanlarda olduğu gibiydi. Şimdi ise koyu renkte. Buradan bile ne kadar susuz kaldığımı anlayabiliyorum. Böbreklerimden özür dilerim. Buna ek olarak, artık çok sık tuvaletim gelmiyor.
Ama bu böyle devam ederse tekrar böbreklerimde sorun yaşayabilirim.


Yorgunluk

Vücut susuz kalınca halsizlik ortaya çıkıyor. Eskiden daha enerjiktim. Artık tüm gün yatmak istiyorum, çabuk yoruluyorum. Bu durum beni günlük işlerimden alıkoyuyor. Yatakta uzandıkça bunalıma giriyorum.

Gözlerde Morluk
Doktora sorduk bu durumu. Göz altı morluklarım çok yoğun ve derin dedim. Kapatmak zorunda kalıyorum. Doktorun ilk sorduğu soru, "yeterli su içiyor musun?" oldu. Yeterli su içseydim belki de o morluklar daha az olurdu. O bölge hem koyu, hem de aşırı kuru.


Pul Pul Dökülme
Bacaklarımı ve kollarımı kaşıdığımda, beyaz pul pul dökülmeler oluyor. Cilt nemsiz kaldığı için oluyor bu durum. Gerçekten çok rahatsız edici bir şey. Vücut losyonu sürmeden düzelmiyor.


Terlemede Azalma
Normal insanlar sıcakta terliyorlar. Ben eskisinden daha az terliyorum. Tabiki bu iyi bir şey değil. Vücudumdan zararlı maddeleri atamadığımın bir göstergesi olsa gerek.


Neden Su İçemedim?

  • Unuttum.
  • Susama hissi gelmedi.
  • Tembellik yaptım.

Vardığım Sonuç Ne Oldu?

Ben, ben olmaktan çıkmışım. Hata yaptığımı biliyorum. Ama artık su içmeliyim. Unutmamam lazım su içmeyi. Benim yaptığım hatayı siz de yapmayın diyorum. Her şey normale döndüğünde, biliyorum ki cildim daha parlak olacak, vücudum daha sağlıklı olacak.

Ekran Alıntısı.PNG


Tüm Fotoğraflar için kaynak: Pixabay

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now