Pazar Tadında Kurabiye 🍪

Herkese Merhaba.🙋

Bugün sizlere bi Pazar günü sevdiklerinizle, çayın hatta bence kahvenin yanında mükemmel giden bi tarifle geldim. Ben şahsen çok beğendim, kendim yaptım diye değil, gerçekten çok lezzetli. 😊

Starbucks Coffee diye bi mekan var. Çokça meşhurdu bi aralar. Ben hiç gitmedim, gitmeyi de düşünmüyorum, sevmiyorum öyle herkesin ağzında sakız olmuş yerleri. 😏

image

Neyse işte, hiç denk geldiniz mi bilmem, orda bi kurabiye varmış; tanesi 2,5 tl'den satılan. Çok rağbet görünce, kurabiyenin sahibi tarifi paylaşmaya karar vermiş. Tarif şimdi aşağı yukarı bütün yemek sitelerinde mevcut, Starbucks Kurabiyesi.. Geçenlerde karşıma çıktı, bakıyım dedim nasıl bişeymiş.. 😊

Aldım malzemeleri, geçtim mutfağa. Gerçi malzemeler biraz farklı ölçülerle verilmiş. Evde mutfak terazisi yoksa işiniz biraz zor oluyo. İnternetten ölçülerin farklı değerlerine bakarak yaptım. Yapmaya yaptım da, tam onun kıvamında oldu mu bilmiyorum. Ama çok güzel oldu.😋

Gelelim tarifine..
Malzemeler;
2 yumurta sarısı
150 gr margarin
100 gr pudra şekeri (1 su bardağı kadar)
1 çorba kaşığı su
Yarım paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın (yarım çay kaşığı)
1 su bardağı çekilmiş ceviz (fındık)
50 gr damla çikolata (1 çay bardağı kadar)
300 gr un (kıvama girene kadar)

Bu parantez içine benim neyi ne kadar koyduğumu yazdım. Malum ölçüler değişik. 😊

image

Yapılışına gelecek olursak..
Önce yumurta ve margarini iyice karıştırıyoruz. Sonrasında pudra şekeri, vanilya, kabartma tozu ve suyu katıp karıştırmaya devam ediyoruz. Ardından tarçın ve cevizi (veya fındık) ilave edip, unu yavaş yavaş ekliyoruz. Hamur kıvama geldikten sonra damla çikolatalarımızı da koyuyoruz. Fazla yoğurmadan şekil vermek, çikolataların erimemesi açısından oldukça faydalı.😉

image

Ben her ihtimale karşı bi süre dolapta bekletip öyle şekil verdim. Şekil derken, hafif inceltip yayarak, bardak yardımıyla kestim.😊

Bi tavsiye daha.. İnce olduğu için çok çabuk pişiriyomuş. Bilemedim, ilk tepsiyi biraz fazla pişirdim rengi döndü. 😁 İlk resme bakarsanız üste koyduğum o 4 kurabiye 2.tepsimden.. Artık bi daha ki sefere daha iyisini yaparım inşaAllah.😌

image

Yiyen herkes de beğendi. Çayın, kahvenin yanına da çok yakıştı. Kavanozlarımı doldurdum, koydum masamın üstüne. Artık ne kadar dayanırsa, ki bizim evde çok sürmez. 😌

Hadi geçelim şimdi tv karşısına📺, açalım bi film🎬, sıcak bi kahveyle birlikte☕ kurabiye yiyelim🍪.

Kalın sağlıcakla 👋

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center