Hosgoru mu Medeniyet mi? Karar Sizin..

Sizlerle bizzat basimdan gecen 3 olayi paylasacagim ve yazinin sonunda medeniyet mi hosgoru mu buna siz karar verin..

tolerance.jpg

Bundan 10 yil once universite donemimde Sanat Tarihi dersinde Misir asilli kapali bir bayan arkadasimiz vardi..Bu bayan ogrenci bir gun elini kaldirip dua zamani geldigini ve namaz kilmasi gerektigini soyledi.. Hocamizda nezaketle tabiki duani yapabilirsin dedi..Bayan ogrenci sinifin en arkasinda bos sandalyeleri bir araya getirip kendine bir yer yapti ve kibleye donup namazini kildi.. Namaz boyunca hocamiz projector uzerinden sesini bizim duyabilecegimiz fakat namaz kilan arkadasi da rahatsiz etmeyecek bir tonla dersi devam ettirdi.. Misirli bayan namazini bitirip yerine oturdu ve dersi dinlemeye devam etti.. Yuzde 99 unun gayri muslim oldugu bir ulkede dersin ortasinda sinifin en arkasina gecip hic bir tacize, yan bakisa, soylenmeye, saldiriya ugramadan namaz kilmak medeniyet midir yoksa hosgoru mu?

HOŞGÖRÜ+HERŞEYİ+HOŞGÖRME+DEĞİLDİR.jpg

Sanat Tarihi 2 dersinde hocamiz Gotik mimarisini bitirip Avrupa daki tarihi mimarileri bizlere tanitiyordu.. Benim Turk asilli oldugumu bilen hocamiz benden Aya Sofya yi tanitma mi rica etti.. Aya Sofya uzerine arastirmalar yapip sonraki derste sunumumu yaptim.. Sunumum bittikten sonra size bir soru sorabilir miyim diye izin istedi.. Bende tabikii diye cevap verince.. ''Musluman misiniz?'' diye sordu.. Bende ''Evet'' diyince bana sevimli bir gulumseme ile hosnutlugunu bir nevi dile getirdi ve tesekkur etti.. Siniftaki tek musluman belki de bendim ve kimse bana sen nasil muslumansin diye yaftalama da bulunmadi.. Neden sacin acik? Neden kot giyiyorsun? Neden makyajin var? Neden kapali degilsin? vs gibi tek bir soru dahi sormadilar..

medeniin3.jpg

4 yil aradan sonra Turkiyeye geldim.. Istanbulda cift seridi tek serit uzerinde cift serit olarak algilandigindan arac kullanma ihmitalim yoktu.. 500 metre ileride ki metro duragini tarif etmek yerine beni 5 km uzakliktaki metro duragina dolana dolana gidip birakan taksicilerden hic bahsetmiyorum.. Neysee arkadasimla bulusmak icin yola ciktim onun verdigi yol tarifi uzerine metrobus e bindim.. Kulakligi taktim sesi kendim duyabilecegim minimum seviyeye getirip kitabimi actim okumaya basladim.. Bir sure sonra uzun beyaz elbiseli sarikli uzun sakalli yaslica bir adam geldi ve bana '' muzigi kapat'' diye seslendi.. Ilk anlam veremedim..'' Muzik sizin duyabileceginiz seviye degil'' dedim.. Sonra tekrar '' sana muzigi kapat dedim'' dedi.. O an nevrim dondu ve '' hangi hakla muzigime mudahale ediyorsun rahatsiz oluyorsan ceker gidersin'' dedim.. (Aslinda soylenecek o kadar cok sey vardi ki).. Arkasina bile bakmadan soylene soylene metrobusun arka taraflarina dogru yol aldi.. Muzik dinliyorum diye ona gore benki de dinsizdim..

da867e60374be8eb0363b9e08ff938de.jpg

Bu 3 yasanmis olayin ardindan takdiri size birakiyorum..

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center