Przeróbka pieca akumulacyjnego #3 - koniec blacharki

Udało mi się skończyć obudowę całego piecyka, i przeprowadziłem mały test na jednej grzałce z włączonym wentylatorem. Już po około 10 minutach dało się odczuć przyjemne ciepełko.

Co do samej kontynuacji konstrukcji, to obudowałem już całość z każdej strony. Wszystkie blachy są przykręcone wkrętami ale chyba przed pomalowaniem to zmodyfikuję i większość wkrętów zastąpię nitami, a tylko niezbędne elementy pozostawię na wkręty.

20171021_121046.jpg
spód piecyka (jeszcze bez pokrywy i bez kół)

20171022_151203.jpg
w górnej części zastosowałem blachę pod kątem aby lepiej nakierować ciepłe powietrze do wylotów

20171022_151534.jpg
piecyk w całej okazałości już na własnych kołach

Mam już wstępny schemat podłączenia i 'zarządzania' piecykiem.

  • Co chciałbym monitorować:
    • temperatura w pomieszczeniu (zewnętrzny czujnik)
    • temperatura piecyka
    • załączenie grzałki
    • załączenie wentylatora
  • Co chciałbym kontrolować:
    • tryb pracy automatyczny/manualny
    • zadana temperatura
    • ręczne sterowanie grzałkami i wentylatorem
  • Czego chciałbym użyć:
    • jako mózg ESP8266
    • 4 styczniki 10A
    • 2 czujniki DS

Dodatkowo chciałbym aby piecyk komunikował się z Home Assistant poprzez MQTT i był przez niego zarządzany, ale przy awarii czy braku komunikacji przełączył się w tryb autonomiczny i działał bez HA.

W następnym wpisie zaprezentuję schemat i jak czas pozwoli początek programu.

Pozdrawiam Was

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now