Ergerpuntje : ongewenste post

Nee/Nee

Een paar jaar geleden heb ik al besloten om een zogenaamde "nee/nee" sticker te plakken om mijn eigen brievenbus.
Niet alleen omdat ik gestoord werd van de enorme hoeveelheid reclamebagger die je tegenwoordig binnenkrijgt, maar ook omdat ik het zonde vind van al dat papier ; als uiteindelijk iedereen dat zou vinden, zou het beter zijn voor ons millieu.


Stiekemerds

Nu zijn er echter bedrijven die deze sticker op slinkse wijze omzeilen door hun troep in een envelop te gooien die geadresserd is "Aan de bewoner van".
Denk hierbij bijvoorbeeld aan de huichelaars van de Postcodeloterij. Maar ook bedrijven waar je ooit in het verleden een abonnement hebt gehad, blijven je vaak bestoken met hun rommel.


Actie !!

Ik heb in het verleden wel een gebeld met dit soort bedrijven om te bewerkstelligen dat ik uit hun database gehaald wordt ; tot nog toe zonder enig resultaat.

Ik heb nu het volgende bedacht :

Wat nu als we al die ongewenste troep eens terug gaan sturen? Hoe zouden die kneuzen van de Postcodeloterij, de Nuon en al die andere millieuvervuilers dat vinden?
Vanaf vandaag ga ik dat dus ook doen.

Ik wil bij deze iedereen die dit leest vragen om hetzelfde te doen. Laten we met zn allen proberen om een signaal af te geven en deze enorme papiermolen een halt toe te roepen.

image


image

image

Ook lid worden van onze nederlandstalige Steemit community? https://discord.gg/9mzqA7H

DQmfFDiaNrMLU9XJDkVXjAUJTHcxGyoJEBvToru8bJg2THp.gif

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now