Schrijf de week van je af onder hashtag #stoom-afblazen!

Wat voorafging

Het was me de week wel, vorige week. In een voortstuwende roes schreef ik die afgelopen vrijdag even van me af. Dat voelde goed. Ik moest even nadenken over de titel voor mijn post, maar nadat ik gekozen had voor “Stoom afblazen” bleek al snel dat er meer mensen zijn die af en toe even iets van zich af willen schrijven.


Source

@vjbasil reageerde al snel met een eigen frustratie over bureaucratisch gedoe met de gemeente, @funkie68 had een appeltje te schillen met een instantie, en @karinxxl kon zich ook vinden in een uitlaatklep op de vrijdag.

Hoe het idee tot stand kwam

Ik maak een lang verhaal kort en kom terug bij @vjbasil die opwierp dat het misschien een goed idee zou zijn om alle Nederlandstalige Steemians op vrijdagen de mogelijkheid te geven hun frustraties van zich af te schrijven onder de hashtag #stoom-afblazen.

@jackjohanneshemp van #alldutch reageerde al snel enthousiast en stelde voor om #stoom-afblazen mee te nemen in de All Dutch Weekly Report.

gtfomw.jpg
Source

Ik was ondanks mijn drukke agenda meteen te porren voor de hashtag stoom-afblazen en daarom is het ook dat je deze post nu leest.

#stoom-afblazen is geboren

Dus, zonder verder uitstel introduceren wij (vjbasil kwam met het idee dus die krijgt wat mij betreft de credits, ik pak alleen maar de handschoen op) hierbij #stoomafblazen.

Vanaf deze week kan iedereen die zich daartoe geroepen voelt alles wat 'ie maar kwijt wil de Steemit blockchain op gooien onder de hashtag #stoom-afblazen.

#stoom-afblazen: wat, wie, wanneer en hoe

Wat

Iedereen heeft wel eens een week die ondanks alle goede intenties en veel inzet niet tot tevredenheid stemt, of raakt gefrustreerd door een catch-22 situatie, bureaucratie, of domweg suf gedrag van jezelf of een ander.

Die frustratie kun je beter uiten in plaats van opkroppen, en bij voorkeur niet rechtstreeks tegen de direct betrokkenen. Daarvoor is #stoom-afblazen in het leven geroepen.

Ga even helemaal los, dump je ergernis in een post, laat het daarmee achter je en laat anderen erom lachen, of met je mee zeiken, zeuren of zaniken. Ben jij het kwijt en kun je lekker opgelucht aan je weekend beginnen.

Wie

Iedereen die zich in de Nederlandse taal even wil ontladen.

Wanneer

Bij grote voorkeur op vrijdag, voor de meesten het einde van de werkweek (toch?), maar als het eruit moet, moet het eruit dus voel je niet beperkt tot die dag ;-)

Hoe

Leef je uit, maak er iets moois van, kleed het aan met foto's, video's, tekeningen en wat al niet meer. Maar gebruik in elk geval de hashtags #stoom-afblazen en #alldutch zodat iedereen je post makkelijk kan vinden.

uitjeorenstomen.jpg

Wat levert het op?

Nee, je kunt er geen SBD's mee winnen: #stoom-afblazen is geen contest (mooi Nederlandse woord), het is een verzamel-tag voor 'klinkt-als-zeuren-maar-is-geen-klagen' waarmee je de week van je af kunt schrijven. Wat het je naast een gerust gemoed oplevert, hangt af van upvotes en comments dus maak er wat moois van!

Ik ben benieuwd naar de bijdragen komende vrijdag :-)

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now