איך להרויח המון סטים בלי מאמץ, ולמה אסור לנו לעשות את זה


artificial-intelligence-2228610_640.jpg

source: Pixabay

על בוטים וחיות אחרות

מכיון שסטים זו מערכת פתוחה למדי, שמאפשרת פיתוח של כלים ותוכנות חיצוניות שיכולים לשלוף מידע וגם לבצע פעולות זהות למה שאנו המשתמשים מבצעים בתוך סטימאיט - אפשר די בקלות לתכנת 'בוטים' שמתנהגים על פי חוקיות מסויימת ופועלים בתוך הרשת.

סוג מסויים של בוטים, שדי תפס, הוא בוטי-הצבעה. הפעילות שלהם ברשת היא להסתובב ולהצביע לפוסטים על פי חוקיות מסויימת ובכך לזכות את בעליהם בסטימים נוספים וטריים.
לפי מה הם מחליטים לאיזה פוסטים להצביע?

ובכן, מכירה פומבית.

הם מוכרים את כח ההצבעה שלהם בכסף, כלומר בסטים. ואחרי שהוא נגמר, הם מחכים עד שהוא יתמלא מחדש (ובנתיים הם פתוחים להצעות) ואז שוב יוצאים לסבב הצבעות נוסף על פי יחס הסכומים שקיבלו מהמשתמשים.
היוזמה הזו חביבה ונדיבה מאוד ונועדה בעקרון לתת דחיפה ראשונים לדגיגונים ברשת (משתמשים חדשים עם מעט מאוד כח סטים)
אולם אני חושב שמהר מאוד היא יכולה להוות סכנה לרשת ולכוחו של מטבע הסטים, ולכן אנחנו חייבים לנהוג באחריות ולדאוג שמגמה בעייתית לא תתפתח כאן.

השיטה


בעקרון כל עוד הדבר נעשה בכמויות קטנות אין פה סכנה, והרצון והמעשה הוא טוב. הבעיה היא כשזה יהפוך למסחרי, וזה עלול להפוך. קהילת סטים הקיימת היא עדיין יחסית קטנה, קצת יותר מ60 ריבוא (בני ישראל...) אבל כשיהיו פה עשרות או מאות מליונים המגמה של הבוטים יכולה להתפשט כמו אש בלי שממש נשים לב.

אז מה השיטה?


נניח אני רוצה להרויח כסף בסטים, ואפילו נניח שאין לי הון ראשוני. אבל יש לי סטרטאפ. אני פונה לאיזשהו לויתן נחמד ומבקש ממנו הלוואה של סכום סטים יפה תוך שאני בונה איתו חוזה חכם שמוודא שהוא יקבל בחזרה את הסטים שלו (או שווה ערך במטבע אחר או משהו) בתוספת ריבית. נניח שהצלחתי.
בשלב הבא אני בונה נניח 10 או אולי אפילו 100 בוטים שביניהם אני מפזר את הסטימים שלויתי וככה אני מעניק להם כח הצבעה אטרקטיבי. בשלב הבא אני משיק את הבוטים בבורסת הבוטים להצבעות פומביות וממתין שהמשתמשים יקנו מהם את כח ההצבעה.
כעבור תקופה מסויימת סביר להניח שהבוטים שלי צברו כמות יפה של סטים ממכירת כח ההצבעה ואני מעביר את הסטים הזה בחזרה לחשבון שלי. קשה לי להגיד כרגע עד כמה השיטה הזו קלה ומהירה, ואיזה כמות של עושר היא תביא לבעליה, אבל מה שבטוח - האופן שבו הרווחתי את ההון שלי הוא לא ע"י הוספת ערך משמעותי לרשת, לא ע"י כתיבת מאמרים טובים.

מה הבעיה?


הבעיה היא שהערך של סטים מבוסס על מה שמכונה Proof-Of-Brain כלומר כדי להשיג סטים צריך להפעיל מאמץ שכלי בכתיבה טובה ואז המערכת תתגמל אותך על פי ההצבעות של המשתמשים שמעידים על המאמץ השכלי שנתת. שיטת הבוטים מאפשרת להרויח הרבה סטים בלי אותו מאמץ ובכך בעצם להוזיל את הערך של המטבע. זה נכון שגם ביטקוין מבוסס על תוכנה שעובדת מעצמה, אבל שם העבודה היא קשה ונעשית קשה יותר ויותר ולכן המטבע ממשיך להיות נדיר. אם סטים ייכרה בכמויות מסחריות על ידי בוטים כאלה אנחנ עלולים לאבד לחלוטין את ערך המטבע שלא יהיה נדיר כלל.

יכול להיות שההערכות שלי שגויות ובאמת אין פה 'חור'. אבל אם כן - אנחנו חייבים לקחת אחריות על המגמה שסטים תופסת כדי לשמור על האיכות שלה וממילא על הכסף של כולנו.

בהצלחה!

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center