Aggressive Inline Skating - Łukasz Malewski 2017 - Video by Miazga Studio

21686717_356690781428050_2961935065542554139_o1.png

Po dłuższej przerwie do gry wraca Łukasz „Bidet” Malewski – ikona stylu polskiej sceny. Dlaczego tak długo nie widzieliśmy Bideta w akcji? Co u niego słychać i jaką rolę odgrywają teraz rolki w jego życiu? Sprawdźcie krótki wywiad oraz materiał video nagrany przy współpracy z Miazga Studio.

1. Siema Bidet, mam nadzieję że wróciłeś na dobre! Co wzbudziło u Ciebie chęć powrotu na street’?

Też mam taką nadzieję ! Przerwa po raz kolejny nie była spowodowana kaprysem, lecz trochę moim stanem zdrowia, co skutecznie przeszkodziło mi w jeździe i nie tylko. Jak tylko poczułem się lepiej apetyt na rolki wrócił w pełnym wymiarze. Jeżeli nic się nie zmieni będę jeździł ile się da.

2. Skończyłeś studia, czym zajmujesz się teraz na co dzień, jak dużo czasu spędzasz na rolkach w tygodniu?

Skończyłem studia, trzeba było rozejrzeć się za robotą. Przez jakiś czas pracowałem w hotelu u kolegi. Któregoś razu Yogurt poprosił mnie o pomoc w swoich zajęciach rolkowych i całkiem dobrze się w tym odnalazłem. Następnie zrobiłem kurs instruktora, dokształciłem się i od tamtej pory uczę rolkarzy każdej maści w szkółce u Tomka razem z Patrykiem Pilchem. Z tego powodu rolki na nogach mam codziennie, czasem godzinkę czasem 5, oprócz tego staram się jak najczęściej wychodzić dla własnej jazdy.

3. Czyli chcesz mi powiedzieć że utrzymujesz się tylko i wyłącznie z jazdy na rolkach? Czy kiedyś wyobrażałeś sobie że będzie to tak wyglądać?

Tak, od dłuższego czasu zarabiam na życie mając rolki na nogach lub robiąc rzeczy z rolkami związane. Jest to niesamowite i mega satysfakcjonujące, że tak się sprawy potoczyły i mam możliwość utrzymania się z życiowej zajawki. Z drugiej strony po 17 latach jazdy na rolkach i niewielkim zainteresowaniem innymi sprawami, ciężko chyba abym robił coś nie związanego z rolkami.

4. Na całym świecie powstają szkółki rolkowe, warsztaty, zajęcia, letnie obozy dla rolkarzy – to już standard. Jesteś z tym bezpośrednio związany – patrząc na swoich wychowanków jak widzisz przyszłość rolek agresywnych w formie jaką wszyscy znamy (specyficzny lifestyle, jazda uliczna, nagrywki, scena). Czy twoi uczniowie wychodzą sami na rolki czy jeżdżą tylko na zorganizowanych zajęciach?

Fakt, widzimy coraz więcej szkółek, instruktorów itp, wydaje mi się, że to naturalne w każdym sporcie, który staje się popularny lub istnieje od dawna. Przez ostatnie parę lat powstało mnóstwo skateparków, skatespotów, pumptracków praktycznie wszędzie, sam nie byłem na wszystkich w swojej okolicy. Dało to jakiś bodziec i zainteresowanie wzrasta nieustannie – widzę to po ilości uczestników na obozach, zajęciach czy trasach rolkowych.

Co do młodej krwi rolkowej – jest różnie. Niektórzy przychodzą regularnie na treningi oprócz tego czasem wyjdą sami, inni z kolei jeżdżą nieustannie. Ale tak to było i będzie, nie każdy ma taką samą zajawe. Chociaż na zajęciach i poza nimi widzę, że każdy dopinguje drugiemu, zbija piony i razem tworzą ekipę. Starsi i młodsi, są już nawet odwiedziny między miastowe hehe, tak jak to jest w naszym klimacie!

Na PTG spotkałem ostatnio Bartka ze Świdnika z Piotrkiem, którzy wbili do Bartka od nas z zajęć – chłopaki poznali się na Rollcampie i wpadli na parę dni na jazdę po okolicznych Skateparkach. Do tego mieli taki wypas, że tata Bartka też jeździ Agressive więc wszędzie bujali się razem 🙂 Lifestyle i zajawki zależą od tego co im przekażemy i od ich preferencji. Ja się zajarałem rolkami jako dziecko widząc Radzisza Targańskiego obrysowującego 3 sety schodów, skokiem, rollem i na koniec grindem wtedy stwierdziłem, że też tak chce. Może gdybym był dzieckiem teraz i zobaczyłbym podwójnego fikołka na wielkim Jump boxie to bym się tym zajarał i chciał się bujać po skateparkach. Choć wierzę, że nasi uczniowie będą mega dawać i na parkach i na streecie bo możliwości teraz są – my uczyliśmy się trików tylko na streecie 🙂

5. Bardzo długo jeździłeś na rolkach Xsjado, później przesiadka na USD Aeon i powrót do FLAT, a teraz już klasyczne Valo i ustawienie Tri-Rocker. Dlaczego akurat but V13?

Xsjado… Sporo razem byliśmy było dobrze, ale szczerze mówiąc nie tęsknie 🙂 W Aeonach coś mi nie pasowało. Na Valo z kolei miałem zajawę max już od „Roces Face the Music”, nawet miałem jedną parę M12 UFS i to przed pierwszą parą Xsjado. Tylko były za ciasne 🙂 teraz mi się chyba zmniejszyła stopa bo jakoś wszedłem. Wybrałem więc V13, bo od bardzo dawna mi się podobały ale nie ukrywam, że Broskow potrafi do nich zachęcić. No i ta łatwość wykonywania Cess Slide…

6. FIRS/China World Games/Olimpiada i duże, korporacyjne zawody – jak to widzisz? Czy zajawce ulicznej potrzebny jest „MISTRZ ŚWIATA”? Zakładając, że otrzymujesz propozycję opłaconego przygotowania/treningu, możliwość startu w takich imprezach wraz z ich wszystkimi niuansami (uniform, testy) – przyjąłbyś ją?

Według mnie to dobrze, prędzej czy później musiało się to tak skończyć. Nie jest to też wyrok dla tych którzy są przeciwnikami – nikt kto nie ma na to zajawy nie musi startować w FISE albo ubiegać się o tytuł Mistrza Świata. Narty są na olimpiadzie, a jest wielu masakratorów, którzy miażdżą, nie mając ochoty na wielkie komercyjne imprezy, a i tak każdy w klimacie wie, że są najlepsi. Chrisa Farmera też na zawodach nie widać, ale nikt z tego powodu nie stwierdzi, że Farmer jest słaby. Jeżeli ktoś ma sportową potrzebę rywalizacji, zdobywania tytułów to ja nie mam nic przeciwko, niech ma szansę, niech się dzieje!

Musiałbym zobaczyć te wszystkie niuanse, wyrzeczenia, korzyści, wtedy bym się zastanowił, nie otrzymałem takiej propozycji więc ciężko mi powiedzieć 🙂

7. Na koniec kilka słów od siebie – rady dla młodych, swoje przemyślenia, pozdrowienia itp?!

Dzięki za wywiad Basza i za nagrywki ! Dzięki też wszystkim którzy dopingowali mnie abym wrócił na rolki w pełnym wymiarze. Nie sądziłem, że aż tak Wam mnie brakuje hehe, już wam tego nie zrobię 🙂

Pozdrowienia dla wszystkich Skejtów !

Music: Bedemon – Through the Gates of Hell

Filmowanie: Sebastian Gruba, Patryk Pilch, Jakub Duda

Gear:

Aparat Canon EOS 600D
(Obiektywy Canon EF 50mm f/1.8 + SAMYANG 8 mm f/3.5 UMC CS II fisheye)
Kamera Canon Hv30 + Opteka Platinum Series 43mm 0.3X HD Ultra Fisheye

Link to video: http://bit.ly/LukaszMalewski2017

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center