Czas na pizze! 🍕🍕 ZDROWY PRZEPIS 🍅🌶️

No dobra, umówmy się, wszyscy lubią pizze ;)) Dla mnie pizza jest jednym z tych dań, na które zawsze mam ochotę. Zauważyłam jednak, że po porządnej porcji pizzy na grubym drożdżowym cieście z dużą ilością sera czułam się ociężale i ospale. Późniejsza praca z klientami przy wykonywaniu testów pokarmowych pokazała mi jak bardzo "trudnymi" produktami dla organizmu są biała mąka pszenna, drożdże i nabiał krowi. Dla moich klientów, a także dla siebie stworzyłam przepis na PIZZE IDEALNĄ :) Czyli taką, którą możecie jeść do woli, mając świadomość, że dbacie o swoje zdrowie :) W cieście nie użyłam drożdży, dlatego jest ono kruche, możecie spróbować jednak wykonać spód z ich dodatkiem. Sekret jej smaku to dobrze doprawiony sos pomidorowy i duża ilość warzyw. Jeśli chcecie, możecie dodać na wierzch pizzy ser mozzarella.

Pozostaje mi życzyć smacznego! :)

Składniki:

Ciasto:

  • 1 szklanka mąki owsianej (gluten free lub zwykłej)
  • 2 szklanki mąki z ciecierzycy
  • 1 łyżeczka soli himalajskiej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • szczypta kurkumy
  • 3 łyżki dobrej jakości oliwy z oliwek
  • woda

Nadzienie:

  • sos pomidorowy (najlepiej domowej roboty przecier pomidorowy, ząbek czosnku, sól, przyprawy)

warzywa:

  • pomidory (ja użyłam odmiany pomarańczowej)
  • papryka
  • młoda cukinia ze skórką
  • pieczarki
  • suszone pomidory
  • cebula
  • świeża bazylia

Wykonanie:

Do miski wsypujemy mąki, dodajemy sól, przyprawy i oliwę, mieszamy. Powoli wlewamy taką ilość wody, by uzyskać konsystencję ciasta na pizzę. Przez chwilę wyrabiamy ciasto ręką do dokładnego połączenia składników.Dużą formę wykładamy papierem do pieczenia i lekko natłuszczamy oliwą. Ciasto formujemy na kształt koła. Smarujemy sosem pomidorowym i układamy warzywa:

  1. cebulę pokrojoną w „piórka”
  2. krążki papryki
  3. pieczarki pokrojone w plastry
  4. pomidory suszone pokrojone w paski
  5. plastry cukinii
  6. na wierzchu układamy plastry pomidorów

Warzywa możemy posypać ziołami prowansalskimi, bazylią lub oregano.Pizzę pieczemy w temp. 200 stopni przez około 20 min. Po upieczeniu dekorujemy listkami świeżej bazylii. 

Na zdrowie!

Moni 

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now
Logo
Center